شناسهٔ خبر: 51889691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش یمنی‌ها به فیلم ساختگی عربستان درباره بندر الحدیدة

مقامات یمینی، نمایش بخش‌هایی از یک فیلم آمریکایی توسط ائتلاف سعودی و نسبت دادن آن به بندر الحدیدة را ادامه تلاش‌های دشمن برای فریب افکار عمومی و جبران شکست‌های میدانی خود خواندند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، محمدعلی الحوثی، عضور شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به انتشار بخشی از یک فیلم آمریکایی از سوی عربستان و نسبت دادن آن به بندرالحدیدة اظهار داشت: تصاویر ساختگی که از یک فیلم آمریکایی گرفته شده است، گواه آن است که دشمنان همچنان بر نیرنگ هفت ساله خود در خصوص یمن ادامه می‌دهند.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی با انتشار صحنه‌ای از یک فیلم‌ مستند درباره حمله ۲۰۰۳ آمریکا به عراق که در سال ۲۰۰۹ توسط کارگردان آمریکایی به نام کریستین ورج ساخته شده بود،  مدعی شد که از بندر الحدیده در یمن به عنوان پایگاهی برای فعالیت‌های نظامی علیه کشورش استفاده می‌شود.

وی ادعا کرد که بندر الحدیده مکانی برای استقرار موشک های بالستیک ایرانی است و حتی صحنه‌ای به اصطلاح از انبارهای موشک های ایرانی در این بندر را نشان داد.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعاء در این باره تصریح کرد: ائتلاف سعودی با ادعای خود در رابطه با پایگاه موشکی در بندر الحدیدة از یک رسوایی به یک رسوایی دیگر و از یک شکست به شکستی دیگر منتقل می‌شود. 

وی افزود: ائتلاف می‌خواهد شکست میدانی خود را با پیروزی‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی ساختگی جبران کند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در این باره گفت: حمله دشمن از ابتدا براساس دروغ، افترا و تلاش برای ریختن خاکستر بر روی چشم‌ها بود.

وزارت خاجه یمن بلافاصله بعد از نمایش این ویدئو تاکیدکرد: تلاش‌های مسخره برای توجیه حملات ائتلاف متجاوز به بندرهای یمن چیزی بیش از یک حرکت سینمایی ارزان قیمت نیست که شکست مفتضحانه‌ای که عربستان سعودی تجربه می‌کند را به دنیا نشان می‌دهد.


 

نظر شما