شناسهٔ خبر: 51881083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

واکنش‌ها نسبت به نوع واکسن وزیر بهداشت

برخورد با دروغ وزیر بهداشت یا مجرم انگاری افشا کننده دروغ؟

اشاره: انتخاب مدیران غیرمتخصص و ناکار بلد در دولت‌ها باعث شده تا تبعات تصمیمات غیرحرفه‌ای آنان را مردم بدهند به همین دلیل اعتماد عمومی نسبت به برخی مسئولان در بین مردم کاهش‌یافته است و مردم نسبت به نظرات و تصمیمات آنان بی‌اعتنا هستند. سعید نمکی وزیر بهداشت دولت دوازدهم همواره در سخنرانی‌های خود دم از نجات مردم و در تنگنا قرار گرفتن و نبود بودجه شکایت داشت، اما وقتی بودجه بیش از یک و نیم میلیارد دلاری را گرفت آن را صرف دادوستد و واردات داروهای کرونا کرد که به گفته متخصصان بی‌فایده بودند و واکسن کرونا را به کشور وارد نکرد و با وعده ساخت واکسن داخلی جان مردم را به خطر انداخت و باعث شد در پیک پنجم کرونا روزانه بیش از 700 نفر به کام مرگ بروند. در بسیاری از کشورها مدیران بخش سلامت و درمان به دلیل تعلل در کنترل کرونا به پای میز محاکمه آمدند و بازخواست شدند. بهرام عین الهی، وزیر بهداشت و درمان دولت سیزدهم که قبل از وزارت با ورود واکسن خارجی مخالف بود در رسانه ملی گفت: واکسن کرونای ایرانی تزریق کرده است، اما تصویر کارت واکسن وزیر بهداشت در شبکه‌های مجازی منتشر شد و معلوم شد وی واکسن اسپوتنیک را که واکسنی روسی است تزریق کرده است. شگفت اینکه وزارت بهداشت افشا کننده کارت واکسن وزیر را تهدید به پیگیری حقوقی کرده‌است. در این ارتباط یک وکیل دادگستری واکنش نشان داد و گفت: وزیر بهداشت به خاطر خدشه‌دار کردن اعتماد عمومی باید از مردم عذرخواهی کند و استعفا دهد. همچنین محمد مهاجری در توییتی نوشت: اگر دولت، دولت بود ‎وزیر بهداشت را به خاطر دروغی که در مورد واکسن تزریق‌شده‌اش گفته بلافاصله برکنار می‌کرد. خنده‌دار است که به جای مجازات او، دارند برای کسی که دروغ را افشا کرده پرونده می‌سازند! گزارش پیشرو به این موضوع می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

بجای مجازات وزیر بهداشت، برای کسی که دروغ را افشا کرده پرونده می‌سازند
به گزارش خبر آنلاین، با وجودی که نزدیک به ۲ ماه از افشای تزریق واکسن اسپوتنیک به بهرام عین الهی وزیر بهداشت می‌گذرد، ولی باز هم انتقادات نسبت به خلاف واقع گویی او ادامه دارد. دریکی از تازه‌ترین انتقادات، محمد مهاجری در توییتی نسبت به خلاف واقع گویی وزیر بهداشت واکنش نشان داده و نوشت: اگر دولت، دولت بود ‎وزیر بهداشت را به خاطر دروغی که در مورد واکسن تزریق‌شده‌اش گفته بلافاصله برکنار می‌کرد تا اعتبار قوه مجریه بیش از این له نشود. خنده‌دار است که بجای مجازات او، دارند برای کسی که دروغ را افشا کرده پرونده می‌سازند؛ و این وسط سکوت و خناق گرفته‌ایم ‎ما اصولگراها.

وزیر بهداشت عذرخواهی 
و استعفا دهد
همچنین حسن کیا، وکیل دادگستری در گفت‌وگو باخبر آنلاین از وزیر بهداشت خواست که به خاطر دروغی که درباره برند واکسن خود گفته، از مردم عذرخواهی کرده و استعفا دهد. کیا گفت: وزیر اگر اصول حرفه‌ای داشته باشد باید خودش هر چه سریع‌تر استعفا بدهد و البته مجلس هم می‌تواند او را به خاطر خلاف واقع گویی استیضاح کند. ماجرای مرحوم کردان را یادمان نرفته که آقای نوباوه وطن نماینده تهران اعلام کرد ایشان به عنوان وزیر کشور نه به خاطر اینکه مدرک دکتری ندارد استیضاح می‌شود، بلکه چون دروغ گفته باید از وزارت برکنار شود. آقای وزیر بهداشت هم با این کاری که کرده به اعتماد عمومی خدشه وارد کرده و نباید تخلف یا اقدام کسی که نوع واکسن او را افشا کرده، اصل ماجرا قلمداد کرد. بلکه موضوع اصلی، فعل وزیر در فریب افکار عمومی است. او می‌توانست بگوید من پزشک هستم و مانند بسیاری از کادر درمان، واکسن اسپوتنیک زدم، یا اصلاً درباره نام واکسنی که زده توضیح ندهد.

دروغ‌بافان
محمد هاشمی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتر خطاب به مهاجری نوشت: پیشتر در واکنش به موضوعی، یادداشتی به قلم شما دیده بودم که بسیار بر من گوارا آمد لذا آن را همچون آموزه‌ای درخشان از یک مواجه دوستانه باسلیقه‌ای غیرهمسو در گوشه‌ای از ذهن منقوش کردم فارغ از اینکه در این دنیای کوچک روزی آن را به خود شما تقدیم خواهم کرد.
هاشمی با انتشار یادداشت سابق خود، درباره «دروغ‌بافان» توضیح داد و نوشت: مشفقانه توصیه می‌کنم به جای آنکه تحت تأثیر اخباری که توسط دروغ‌بافان و با اهداف ویژه ساخته می‌شود، حتی عزیزی چون شما را به ورطه غلط اندیشی می‌اندازد، یک روز دفتر محقر حقیر را با حضورتان موسع کنید...
برند واکسنی که وزیر زده حریم خصوصی او نیست
به گزارش خبر آنلاین، حسن کیا، وکیل پایه یک دادگستری دراین‌باره می‌گوید: طبق ماده ۶۴۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، اطبا و جراحان و ماماها و داروفروشان و کلیه کسانی که به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار می‌شوند، هرگاه در غیر از موارد قانونی اسرار مردم را افشا کنند، به سه ماه و یک روز تا یک سال و یا به یک‌میلیون و پانصد هزارتا شش میلیون ریال جزای نقدی، محکوم می‌شوند. او ادامه می‌دهد: دراین‌باره می‌توان گفت اگر نوع واکسنی را که می‌زنیم جزو اسرار بیمار بدانیم و این‌که کسی که اطلاعات بیمار را در اختیار دارد، باید این نوع واکسن را به عنوان اسرار حفظ کند، اقدام برای افشای نوع واکسن می‌تواند جرم باشد. ولی به نظر می‌رسد این‌که آدم چه واکسنی می‌زند اسرار او نیست. وزیر گفته است من واکسن کرونا زدم. پس واکسن زدن او استفاده از واکسن به عنوان دارو، دیگر حریم خصوصی نیست چون این موضوع را مقابل خبرنگاران بیان کرده است. پس چطور می‌گوییم این‌که او چه نوع واکسنی زده، حریم خصوصی است؟ قطعاً برند واکسنی که وزیر زده حریم خصوصی او نیست.

نظر شما