شناسهٔ خبر: 51828420 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

استقرار نظامیان انگلیسی در بیمارستان‌ها در پی کمبود کادر درمان

تسنیم

به دنبال کمبود نیروهای کادر درمان در انگلیس، نیروهای ارتش در حال استقرار در بیمارستان‌های لندن هستند تا با موج گسترده مبتلایان به ویروس کرونا مقابله کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، در حالی که شیوع گسترده سویه اومیکرون ویروس کرونا موجب بیماری تعداد زیادی از نیروهای کادر درمان انگلیس شده، ارتش تصمیم گرفته است تا نیروهای نظامی خود را در بیمارستان های لندن مستقر کند تا وضعیت بحرانی ویروس کرونا را سر و سامان بدهد.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: از ۲۰۰ پرسنل نظامی انگلیس که در بیمارستان ها مستقر شده اند، ۴۰ نفر پزشک هستند که به کادر درمان در رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی کمک می کنند. ۱۶۰ پرسنل نظامی دیگر به وضعیت بیماران رسیدگی می کنند.

پیش بینی می شود استقرار نظامیان در بیمارستان های انگلیس تا پایان ماه جاری ادامه داشته باشد.

این در حالی است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ۲ روز قبل ابراز امیدواری کرده بود که بریتانیا بتواند از شر موج فعلی ویروس کرونا بدون اعمال محدودیت های بیشتر، خلاص شود.

لندن طی روزهای گذشته با موج جدید و فزاینده مبتلایان به ویروس کرونا روبرو شده و این مساله موجب شده تا تعداد زیادی از نیروهای کادر درمان به این بیماری مبتلا شده و توانایی حضور در محل کار خود را نداشته باشند.

بریتانیا روز پنجشنبه ابتلای بیش از ۱۷۹ هزار نفر دیگر به ویروس کرونا را تایید کرده است، این در شرایطی است که تعداد مبتلایان به سویه اومیکرون به سرعت رو به افزایش است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس طی ۷ روز گذشته به بیش از ۱۲۷۲۱۳۱ نفر رسیده که نسبت به هفته قبل از آن ۲۹ درصد رشد داشته است.

نظر شما