شناسهٔ خبر: 51826888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

در پی انتشار خبر به کما رفتن «هشام ابوهواش» اعلام شد

آماده‌باش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
لاله مهرزاد/ بامداد یکشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حالی در واکنش به آزمایش‌های جدید موشکی مقاومت فلسطین اقدام به بمباران نوار غزه کردند که نگرانی‌ها درباره وضعیت «هشام ابوهواش» که اکنون 139 روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد و به گفته برادرش به همین دلیل به کما رفته است، افزایش یافته است و در همین ارتباط نیز مردم فلسطین در همسویی با خانواده «ابوهواش» دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، یک روز پس از آنکه «عماد ابوهواش»، برادر «هشام ابوهواش» در گفت و گو با خبرگزاری «معا» خبر داد برادرش از ساعت 3 بامداد شنبه به کما رفته است، وزارت خارجه فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست تا تل‌آویو را برای آزادی این اسیر فلسطینی تحت فشار قرار دهند. در بیانیه این وزارتخانه تأکید شده است: «دولت رژیم صهیونیستی به طور کامل مسئول وضعیت سلامتی هشام ابوهواش است.» این بیانیه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته، هر چه زودتر به بازداشت غیرقانونی «ابوهواش» که در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده، پایان دهد. این بیانیه در حالی صادر شد که جهاد اسلامی فلسطین که «هشام ابوهواش» از جمله اعضای آن است، در بیانیه‌ای برای نیروهای خود فرمان آماده‌باش صادر کرد. به گزارش «المیادین»، در حالی که تمامی گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داده‌اند نیروهای آنان در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت شهادت «هشام ابوهواش» واکنش مناسب را به نظامیان رژیم صهیونیستی نشان دهند، گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به نیروهای خود در کرانه باختری و نوار غزه دستور آماده‌باش داد. به گزارش «الرساله»، وبسایت وابسته به جنبش حماس، «خضر حبیب» از اعضای برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در مصاحبه با این وب سایت به رژیم تل آویو هشدار داده است: «اگر ابوهواش به شهادت برسد، تمامی منطقه به سمت بی ثباتی و ناآرامی خواهد رفت. دراین صورت رژیم اشغالگر بابت اقدامات خود متأسف خواهد شد و پاسخ دردناکی بابت جنایتی که مرتکب شده است، دریافت خواهد کرد.» در همین ارتباط «اسماعیل رضوان»، سخنگوی جنبش حماس نیز به مردم فلسطین پیام داد: «برای لحظه پیروزی هشام ابوهواش آماده باشند.» در همین حال به گزارش «المیادین»، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در تماس تلفنی با خانواده «ابوهواش» با تأکید بر حمایت حماس از این اسیر فلسطینی گفت: «به پیروزی ابوهواش اطمینان داریم و ضمن حمایت از برادران خود در جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تلاش می‌کنیم در تعامل با طرف‌های عربی و غیر عربی به پایان گرفتن مشکلات هشام کمک کنیم.»
به گزارش «قدس پرس»، دکتر «ناجی نزال»، پزشک «هشام ابوهواش»، نیز دیروز در تشریح وضعیت این اسیر فلسطینی گفت: «چیزی جز پوست و استخوان از او باقی نمانده است و شنوایی و بینایی خود را از دست داده است و دیگر حتی قادر به تکلم نیست. آخرین کلامی که از او شنیدیم، این بود که «اعتصاب غذا تا آزادی» پزشک «ابوهواش» همچنین تأکید کرده که رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش به این سو به وی اجازه نداده است وی را معاینه کند. نگرانی‌ها بابت وضعیت «هشام ابوهواش» در حالی است که بامداد دیروز بعد از آنکه نیروهای مقاومت فلسطین دو پهپاد رژیم صهیونیستی را با موشک‌های سام 7 سرنگون کردند، ارتش صهیونیستی اقدام به بمباران و گلوله باران نوار غزه کرد.

نظر شما