شناسهٔ خبر: 51802450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مطرح کرد:

اعزام ۲ تیم امدادی خراسان جنوبی به منطقه سیل‌زده کنارک

زهرا حمیدی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه اهمیت امدادرسانی به موقع ۱۰ نجاتگر هلال احمر در قالب ۲ تیم عملیاتی از این استان به منطقه سیل‌زده کنارک در سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به بارندگی اخیر و تغییر ناگهانی وضعیت جوی استان‌های جنوبی و جنوب شرقی گرفتار سیلاب و آسیب‌های ناشی از آن امدادرسانی از اهمیت ویژ­‌ه‌ای برخوردار شده است.

وی ادامه داد: پیرو درخواست سازمان امداد و نجات هلال احمر شب گذشته تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان برای پوشش و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به منطقه کنارک در استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین ۱۰ دستگاه پمپ لجن‌کش و ۲ دستگاه خودروی امدادی از استان نیز برای امدادرسانی در منطقه به کارگیری می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: امدادرسانی در شهر سیل‌زده کنارک سیستان بلوچستان تا هر زمانی که به نجاتگران استان نیاز باشد ادامه خواهد داشت.

ورود ۲ سامانه بارشی به شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان طی چهار روز گذشته و ریزش بیش از ۳۰۰ میلی‌متر باران باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بسیاری از خانه‌ها در شهرستان‌های کُنارک، چابهار و دشتیاری شده است.

با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها در شهر بندری کُنارک با مشکل آبگرفتگی مواجه شده است، بسیاری از مردم در سالن‌های اسکان موقت مستقر شده‌اند و برای بازگشت به خانه‌های خود مشکلاتی دارند و طبق گفته مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رفع این مشکلات نیازمند توجه مسوولان در سطوح استانی و ملی است.

انتهای پیام 

نظر شما