شناسهٔ خبر: 51794576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بارشهاي سنگين وجاري شدن سيلاب درجنوب سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صداوسیما

بدنبال بارندگيهاي بي سابقه که از چهارشنبه هفته گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده خسارتهاي زيادي به زيرساختها ، اماکن مسکوني و معابرشهري و جاده ها واردشده است سيل جان دو هم استاني را درنگور گرفت

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،  خبرنگار ما از خسارات این بارندگی تا روز گذشته می گوید .
<div id="video-display-embed-code_7472221"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3325786/7472221?width=400&height=300"></script></div>

وزير نيرو هم با عنوان نماينده ويژه رييس جمهور عصر روز گذشته براي بررسي مناطق سيل زده وارد کنارک شد.

محرابیان وزیر نیرو گفت : اقدامات امدادی و فنی در مناطق آسیب دیده در پی بارندگی‌های روزهای اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شده است.

<div id="video-display-embed-code_7472222"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3325786/7472222?width=400&height=300"></script></div>

بارندگيهاي اخير باعث طغيان رودخانه کاجو ومسدودشدن راههاي ارتباطي 40 روستا شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت : این توده هوای سرد که بارش برف و باران و وزش بادهای شدید را نیز به همراه دارد، از صبح روز پنج شنبه  استان را فرا می‌گیرد.
محسن حیدری به هشدار نارنجی برای شهرستان های زاهدان،ایرانشهر، بمپور، تفتان، چابهار، خاش، دشتیاری، دلگان، راسک، زابل، زرآباد، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نصرت‌آباد، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند اشاره کرد.
وی بابیان اینکه این سامانه تا صبح روز جمعه استان را در بر خواهد گرفت، گفت: بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید تا بعدازظهر روز جمعه (به ویژه در شمال استان) از جمله پدیده های غالب این سامانه است.
حیدری ادامه داد: بارش برف در مناطق ذکر شده نیز دور از انتظار نیست.
وی تاکید کرد: هموطنان با توجه به سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر، کاهش دید و لغزنده شدن جاده ها و احتمال اختلال تردد در معابر، به ویژه در شهرستانهای خاش، تفتان، زاهدان، مناطق شمالی ایرانشهر(بزمان) و میرجاوه به دلیل بارش برف، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و از تردد و مسافرت های غیرضروری بپرهیزند. همچنین به دلیل کولاک برف در قلل تفتان و بزمان، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.
 وی گفت: اکثر مناطق استان با توجه به وزش باد شدید از سمت شمال در روزهای پنج شنبه و جمعه، کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه سلسیوس را تجربه خواهند کرد.

بارش برف در محور ترانزیتی زاهدان به خاش از حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته از محدوده میرآباد حوزه شهرستان تازه تاسیس تفتان آغاز شده، با توجه به لغزنده بودن محور از رانندگان درخواست شده تردد در این مسیربا زنجیر چرخ و با احتیاط حرکت کنند.

اطلاعات بیشتر را بشنوید از زبان کارشناس هواشناسی :

<div id="video-display-embed-code_7472225"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3325786/7472225?width=400&height=300"></script></div>

هيئت کوهنوردي استان هم در اطلاعيه اي اعلام کرد :کوهنوردان بدليل شرايط جوي از صعود به قله تفتان خوداري کنند.

واما کارشناس هواشناسي از آخرين وضعيت جوي استان مي گويد

برچسب‌ها:

نظر شما