شناسهٔ خبر: 51778458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

روزهای بحرانی جنوب شرق؛

باد شدید، برف و کولاک در راه سیستان و بلوچستان/مردم از سفر و ترددهای غیر ضروری به شدت بپرهیزند

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برف و کولاک از پنجشنبه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل به عصرهامون گفت: این توده هوای سرد که بارش برف و باران و وزش بادهای شدید را نیز به همراه دارد، از صبح روز پنج شنبه ۱۶ دیماه استان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره صدور هشدار نارنجی برای شهرستان های زاهدان،  ایرانشهر، بمپور، تفتان، چابهار، خاش، دشتیاری، دلگان، راسک، زابل، زرآباد، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نصرت‌آباد، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند، اظهار کرد: این سامانه تا صبح روز جمعه هفدهم دی ماه استان را در بر خواهد گرفت.

این مقام مسئول بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید تا بعدازظهر روز جمعه (به ویژه در شمال استان) را از جمله پدیده های غالب این سامانه اعلام و اضافه کرد: بارش برف در مناطق ذکر شده نیز دور از انتظار نیست.

حیدری اضافه کرد: مردم استان با توجه به سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر، کاهش دید و لغزنده شدن جاده ها و احتمال اختلال تردد در معابر، به ویژه در شهرستانهای خاش، تفتان، زاهدان، مناطق شمالی ایرانشهر(بزمان) و میرجاوه به دلیل بارش برف، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و از مسافرت های غیرضروری بپرهیزند. همچنین به دلیل کولاک برف در قلل تفتان و بزمان، از فعالیت های کوهنوردی خودداری  شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر مناطق استان با توجه به وزش باد شدید از سمت شمال طی روزهای پنج شنبه و جمعه، کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه سلسیوس را تجربه خواهند کرد.  

مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به اعلام آمادگی از سوی اکیپ های راهداری جهت کنترل ذخیره بسته های نمک و ماسه در سطح راه‌های اصلی و فرعی مناطق مرتفع مرکزی، خواستار لغو کلیه فعالیت های دریایی به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت و آسیب به ویژه در روزهای پنج شنبه و جمعه شد.

انتهای پیام/

نظر شما