شناسهٔ خبر: 51790120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمعیت هلال احمر:

به دنبال توسعه کیفیت و میزان خدمت رسانی در استان های سیل زده هستیم

بندرعباس- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر گفت: به دنبال توسعه کیفیت و میزان خدمت رسانی در استان های سیل زده هستیم و در این راستا برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،پیرحسین کولیوند سه شنبه شب پس از ورود به استان هرمزگان در فرودگاه بین المللی بندرعباس، اظهار داشت: مهم ترین کار ما امدادرسانی است و در همین راستا به کانون حادثه آمدیم تا در میدان و از نزدیک در جریان عملیات امدادرسانی قرار بگیریم و در صورتی که نیاز به خدمت بیشتر هم باشد، آن را در دستور کار قرار می دهیم.

رییس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر تسریع روند امدادرسانی به آسیب دیدگان به عنوان هدف اصلی سفرش به هرمزگان، گفت: من به همه همکارانم خداقوت می‌گویم و هدف از حضورم در مناطق سیل‌زده تسریع در روند امدادرسانی و بررسی نیازمندی‌ها است تا با برنامه ریزی خوب بتوانیم نیازهای مردم را برطرف و تامین کنیم.

کولیوند با بیان اینکه مقصد بعدی سفرش سیستان و بلوچستان است، ابراز داشت: پیش از سفر و حضور خودم در مناطق سیل زده معاونین جمعیت هلال‌احمر را به چهار استان متاثر از حوادث جوی اعزام کردم و در واقع هدف از این حضور جهادی کمک و خدمت به مردم است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز عصر سه شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: در سیل روزهای اخیر به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق سیل زده استان بویژه در شهرستان میناب خدمات رسانی شده است.

مهدی ولی پور افزود: به علت آبگرفتگی منازل، تاکنون ۷۵۰ نفر اسکان اضطراری شده اند.

وی بیان داشت: در مناطق سیل زده موادغذایی اضطراری و اقلامی همچون پتو، موکت و چادر توزیع شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: در سیل اخیر به زیرساخت ها، شبکه آبرسانی و ارتباطات شهرستان میناب هم آسیب وارد شده است.

ولی پور یادآور شد: رهاسازی آب سد استقلال میناب موجب آبگرفتگی بخشی از روستاهای شهرستان میناب شده است که خدمات رسانی به آن ها ادامه دارد.

در دو روز گذشته میناب با ۲۷۰میلیمتر بیشترین حجم بارندگی دربین شهرستان داشت وموجب خسارت زیاد به زیر ساخت ها ازجمله واحدهای مسکونی،راه، پل،تاسیسات آب وبرق وکشاورزی شد.

نظر شما