شناسهٔ خبر: 51794526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمعیت هلال احمر از مناطق سیل زده میناب بازدید کرد

بندرعباس - ایرنا- رییس سازمان جمعیت هلال احمرکشور که سه شنبه شب وارد بندرعباس شده بود از مناطق سیل زده میناب بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،پیرحسین کولیوند پس ازبررسی وضعیت سیل زدگان خواستار تسریع کمک رسانی ها به این مناطق شد و اعلام کرد: مهم ترین کار ما امدادرسانی است و در همین راستا به کانون حادثه آمدیم تا در میدان و از نزدیک در جریان عملیات امدادرسانی قرار بگیریم و در صورتی که نیاز به خدمت بیشتر هم باشد، آن را در دستور کار قرار می دهیم.

وی ادامه داد: من به همه همکارانم خداقوت می‌گویم و هدف از حضورم در مناطق سیل‌زده تسریع در روند امدادرسانی و بررسی نیازمندی‌ها است تا با برنامه ریزی خوب بتوانیم نیازهای مردم را برطرف و تامین کنیم.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز عصر سه شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: در سیل روزهای اخیر به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق سیل زده استان بویژه در شهرستان میناب خدمات رسانی شده است.

مهدی ولی پور افزود: به علت آبگرفتگی منازل، تاکنون ۷۵۰ نفر اسکان اضطراری شده اند و در مناطق سیل زده موادغذایی اضطراری و اقلامی همچون پتو، موکت و چادر توزیع شده است.

وی ادامه داد: در سیل اخیر به زیرساخت ها، شبکه آبرسانی و ارتباطات شهرستان میناب هم آسیب وارد شده است.

ولی پور یادآور شد: رهاسازی آب سد استقلال میناب موجب آبگرفتگی بخشی از روستاهای شهرستان میناب شده است که خدمات رسانی به آن ها ادامه دارد.

استاندار هرمزگان گفت: سیل آسیب های گسترده ای در بخش های مختلف استان به ویژه در شهرستان های میناب و رودان وارد کرده که هنوز رقم دقیق خسارت مشخص نیست و پس از ارزیابی های کارشناسی اعلام خواهد شد.

مهدی دوستی سه شنبه شب پس از بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های میناب و رودان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده و بررسی مسائل مربوط به سیلاب و جبران خسارت‌های ناشی از سیل، اظهار داشت: بخشی از خسارت‌ها مربوط به زیرساخت‌ها و بخشی مربوط به دارایی‌های مردم است که آسیب و خسارت‌های وارد شده به دارایی‌های مردم، در بخش‌های کشاورزی و منازل مسکونی است

وی بیان داشت: برآورد دقیق از میزان خسارت‌ها با حضور گروه های ارزیاب آغاز شده و با اضافه شدن گروهای جدید، کار برآورد خسارت‌ها در بخش کشاورزی و منازل مسکونی مردم، سرعت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: با بسیج و انتقال امکانات، با استفاده از راه حل های موقت و دائم، مشکلات زیرساخت‌ها در حال رفع است و با توجه به نیاز به تامین اعتبارات، پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

بر اساس آخرین آمار، در سامانه بارشی اخیر، بیش از ۲۷۰میلی متر در میناب و نزدیک به ۱۷۶ میلی‌متر در رودان باران باریده است که باعث آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم های مدیریت بحران استانداری و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند.

نظر شما