شناسهٔ خبر: 51789920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دادستان آمریکایی اتهام جنایی علیه فرماندار نیویورک را لغو کرد

دادستان آلبانی آمریکا اتهام جنایی علیه اندرو کومو را لغو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیوید سوارس» دادستان شهرستان «آلبانی» آمریکا، اتهام جنایی علیه «اندرو کومو» فرماندار نیویورک، مبنی بر لمس نامناسب یکی از دستیارانش را منتفی کرد.

براساس متن بیانیه‌ای که از سوارس در خبرگزاری فرانسه منتشر شد، این دادستان آمریکایی در این باره گفت: «از نظر ما این شکایت موثق و معتبر است، اما پس از بررسی تمام شواهد موجود متوجه شدیم نمی‌توانیم در دادگاه بار اثبات (اثبات مدعای خود یا ارائه شواهد کافی) را به جا آوریم و در نتیجه آن را ملغی کردیم.»

شکایت مطرح شده، فرماندار سابق نیویورک را به اعمال زور برای لمس نامناسب یک زن متهم می‌کند؛ ادعایی که اندرو کومو آن را به شدت رد می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کومو ۳ روز دیگر باید در دادگاه برای پاسخ به اتهامات بزهکاری خود (misdemeanour charge) حاضر شود.

اندرو کومو ۶۳ ساله از سال ۲۰۱۰ در سمت فرمانداری نیویورک فعالیت می‌کرد، سال گذشته در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی افتاد و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شد. رفتار‌های کومو در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او شدیدا تحت کنترل قرار گرفته بود.

آبان ماه سال جاری پرونده کومو پس از آن‌که دادستان نیویورک با ۱۷۹ فرد مصاحبه و بیش از ۷۴ هزار مدرک را بررسی کرد، به نتیجه رسید و مشخص شد او به آزار جنسی ۱۱ زن متهم است.

گفته شده بود فرماندار سابق نیویورک بعد از ترک سمت خود از ریاست فرمانداری با چالش‌های حقوقی و سیاسی متعددی روبه‌رو خواهد شد. سوءاستفاده شخصی از منابع دولتی در زمان همه‌گیری کرونا در نیویورک یکی از اتهاماتی است که این چهره دموکرات باید به آن پاسخ دهد.

آذر ماه نیز «کارل هیستی» رئیس مجلس ایالتی از نیویورک آمریکا، از نتایج تحقیقات جدید علیه اندرو کومو و رسوایی‌های او خبر داد و گفت: «نتایج تحقیق اخیر درباره اندرو کومو ثابت کرد که او در تعداد بسیاری از آزار‌های جنسی نقش داشته است.»

انتهای پیام/

نظر شما