شناسهٔ خبر: 49091987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار سابق نیویورک: کناره گیری من از قدرت ناعادلانه است

اندرو کومو که این روز‌ها با اتهام آزار جنسی مواجه است گفت استعفای اجباری وی از سمتش کاملا "ناعادلانه" بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اندرو کومو، فرماندار مستعفی نیویورک آخرین کنفرانس خبری خود را پیش از ترک سمتش برگزار کرد. 

اندرو کومو اعلام کرد: تحقیقات دولتی در مورد آزار جنسی کارکنان فرمانداری از سوی من کاملا به صورت ناعادلانه‌ انجام شد. همه من را خوب می‌شناسند. من یک انسان سختکوش هستم و بعد از این برای اثبات این بی عدالتی تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

کومو تاکید کرد: فعلا تصمیم دارم به مراحل استیضاح خودم هیچ اعتراضی نکنم چرا که طولانی‌تر شدن این وضعیت موجب فلج شدن دولت می‌شود.

با برکناری کومو از قدرت، قرار است کتی هوچول از این پس به عنوان فرماندار نیویورک به فعالیت خود ادامه دهد و با این انتصاب وی نخستین زنی خواهد بود که به این سمت انتخاب می‌شود.

هوچول که ۶۲ سال سن دارد از انتصاب دو چهره زن دیگر در پست‌های برتر فرمانداری خبر داد و گفت: کارن پرسیچیلی کیوگ قرار است از این پس به عنوان منشی فرماندار و الیزابت فاین به عنوان مشاور حقوقی اصلی در فرمانداری مشغول به کار شوند.

به گفته منابع خبری و به گزارش فهرست اعلام کارکنان آمریکا حداقل ۳۵ کارمند در دفتر فرمانداری از ماه فوریه تا به امروز کار خود را ترک کرده اند.

فرماندار جدید نیویورک وعده داده رویکرد جدیدی را نسبت به دولت در این شهر اعمال خواهد کرد. در ماه‌های اخیر شکایت دو زن از کومو مبنی بر آزار جنسی پرونده فرماندار سابق نیویورک را وارد مرحله جدیدی کرد و در پی آن قانونگذاران مجلس نیویورک تصمیم گرفتند وی را استیضاح کنند.

گفته می‌شود فرماندار سابق نیویورک بعد از ترک سمت خود از ریاست فرمانداری با چالش‌های حقوقی و سیاسی متعددی روبرو خواهد شد. سوء استفاده شخصی از منابع دولتی در زمان همه گیری کرونا در نیویورک یکی از اتهاماتی است که این چهره دموکرات باید به آن پاسخ دهد.

قانونگذاران ایالتی همچنین می‌گویند: کومو در زمان تصدی خود به فرمانداری نیویورک آمار دقیق مرگ و میر ناشی از کرونا را در مراکز درمانی و خانه‌های سالمندان مخفی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما