شناسهٔ خبر: 51784016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حکیم‌زاده مطرح کرد؛

افت تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی در سال گذشته کرونایی

معاون آموزش ابتدایی گفت: مقایسه نتایج ارزشیابی سال گذشته دانش‌آموزان دوره ابتدایی با دو سال قبل از آن، وضعیت نگران کننده ای در بر داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رضوان حکیم زاده در برنامه «به وقت ایران» شبکه آموزش، در توضیح وضعیت موجود و چالش‌های جدی پیش رو به نتایج پیمایشی که معاونت ابتدایی در تابستان گذشته به انجام رسانده است اشاره کرد و گفت: مقایسه نتایج ارزشیابی سال گذشته دانش‌آموزان دوره ابتدایی با دو سال قبل از آن، وضعیت نگران کننده ای در بر داشت. به عنوان مثال در درس فارسی پایه‌های اول و دوم درصد دانش‌آموزانی که نتیجه خیلی خوب گرفته اند ده درصد کاهش داشته و درصد دانش‌آموزانی که نیازمند به تلاش در کارنامه شان ثبت شده، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال واکسن بزنند

حکیم زاده افزود: متعاقب این پژوهش در تابستان امسال یک برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» در ۱۴ جلسه آموزشی برای تمام دانش آموزانی که در درس‌های ریاضی و فارسی دوره اول و فارسی، ریاضی و علوم در دوره دوم، نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش کسب کرده بودند؛ برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در همین راستا، تفاهم‌نامه ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امضا شد که بر اساس آن، از ظرفیت دانشجومعلمان برای آموزش، جبران و تثبیت یادگیری استفاده شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح «جبران و تثبیت یادگیری» نیز از پایان نوبت اول امسال آغاز و تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

حکیم زاده همچنین نسبت به وضعیت یادگیری دانش آموزان در مناطق شهری کمتربرخوردار ابراز نگرانی نمود و افزود: با همت و تلاش همکاران ما آموزش ها در مناطق روستایی و عشایری هم سال گذشته و هم امسال به شکل حضوری جریان یافته است. اما در حاشیه شهرها و مناطق پرجمعیت به دلیل آنکه خانواده از سطح سواد مناسبی برخوردار نیست و کودک از حمایت مؤثر والدین محروم می باشد؛ در شکل مجازی آموزش با مشکلات یادگیری بیشتری مواجه شده و بیش از سایر دانش آموزان متضرر می شوند.

حکیم زاده گفت: ضمن در اولویت قرار دادن سلامت دانش آموزان به دوگانه سلامت و آموزش فکر نمی کنیم و همواره بنابر صلاحدید ستاد ملی کرونا مصمم هستیم تمام توان خود را برای اجرای برنامه‌های هدفمند به منظور جبران کاهش یادگیری دانش‌آموزان به کار گیریم که قطعاً حمایت‌های مجلس شورای اسلامی و همراهی و حمایت خانواده‌ها می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

نظر شما