شناسهٔ خبر: 51753547 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یحیی سریع:

بیش از ۱۲ هزار کیلومتر مربع از خاک یمن در سال ۲۰۲۱ آزاد شده است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: عملیات نیرو‌های مشترک این کشور در طول سال ۲۰۲۱، منجر به آزادسازی ۱۲ هزار کیلومتر مربع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، امروز (دوشنبه) نتیجه عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در سال ۲۰۲۱ را تشریح کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد: عملیات نیرو‌های مشترک یمن در سال ۲۰۲۱، منجر به آزادسازی ۱۲ هزار کیلومتر مربع شد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح یمن در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، از فاز دفاعی، وارد فاز هجومی شدند، گفت: «نیرو‌های مسلح یمن، بیش از ۲۲۳ بار حملات ائتلاف متجاوز [سعودی-اماراتی] را دفع کردند».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با اشاره به سرنگونی ۱۲ فروند پهپاد آمریکایی «اسکن ایگل» در خاک این کشور، تصریح کرد، نیرو‌های یمن، ۱۹۴ عملیات هجومی را علیه مزدوران ائتلاف متجاوز انجام دادند.

سریع با اشاره به اینکه مجموع عملیات‌های زمینی نیرو‌های یمنی به ۴۰ هزار و ۱۲۶ مورد رسیده است، خاطر نشان کرد، در جریان این عملیات‌ها، هزار و ۵۲۷ نفر از نیرو‌های دشمن کشته شدند.

کشته شدن ۱۷۰۰ مزدور وابسته به ائتلاف سعودی

وی با بیان اینکه ارتش یمن در سال ۲۰۲۲، از موشک‌های جدیدی استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: «نیرو‌های ما موفق شدند بیش از ۱۷۰۰ عنصر وابسته به ائتلاف سعودی را از پای درآورند».

این مقام یمنی با تأکید بر اینکه پهپاد‌های یمنی چهار هزار و ۴۹۷ عملیات را انجام داده‌اند، خاطر نشان کرد، در سال گذشته، ۷۵۴ مزدور سودانی کشته یا زخمی شدند.

سریع با اشاره به اینکه در عملیات نیرو‌های یمنی، بیش از ۲۴ هزار مزدور کشته و زخمی شدند، تصریح کرد، با موشک‌های زلزال-۱، دو هزار و ۲۹۸ عملیات انجام شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با بیان اینکه یگان‌های مهندسی، پنج هزار عملیات علیه عناصر و مقر‌های ائتلاف متجاوز انجام دادند، گفت: «مجموع عملیات‌های یگان توپخانه‌ای به ۲۱ هزار و ۹۲۵ مورد رسیده است... یگان‌های تک تیرانداز نیز ۱۳ هزار و ۱۹۱ عملیات انجام دادند».

وی با اشاره به سرنگونی ۲۲ پهپاد متعلق به عربستان سعودی، خبر داد که یگان موشکی یمن، ۴۴۰عملیات انجام داده است که ۳۴۰ مورد آن در حمله به نیرو‌های دشمن در داخل یمن بوده است و ۱۰۰ عملیات دیگر نیز علیه سازه‌ها و مقر‌های دشمن در خارج از این کشور.

سریع با بیان اینکه نیرو‌های مسلح یمن، امروز توانمندی‌هایی دارد که می‌تواند با چالش‌های مختلف مقابله کند، تصریح کرد: «به وظایف جهادی و مأموریت‌های خود ادامه می‌دهیم تا آزادی و استقلال محقق شده و همه خاک یمن آزاد شود».

جنگ علیه یمن را عربستان و امارات با حمایت مستقیم آمریکا از فروردین ۱۳۹۴ آغاز کرده‌اند و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به قدرت اعلام کردند، ولی موفق نشده است به اهداف خود دست پیدا کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما