شناسهٔ خبر: 51741219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دستاوردهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال 2021

صاحب‌خبر -

شفقنا- «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) در یک کنفرانس خبری از دستاوردها و عملیات‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در سال2021 میلادی سخن گفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از المسیره، یحیی سریع در این کنفرانس خبری گفت که نیروهای یمنی توانسته‌اند در سال گذشته میلادی 12 هزار کیلومتر مربع از خاک یمن را آزاد کنند.

سریع با اشاره به پیشرفت نیروهای مسلح در تغییر از فاز دفاعی به فاز هجومی در دو سال گذشته افزود: «نیروهای یمنی توانسته‌اند دست کم 223 حمله ائتلاف سعودی به خاک یمن را دفع کرده و همچنین 12 پهپاد آمریکایی «سکن ایگل» مزدوران سعودی را سرنگون کنند و 194 عملیات هجومی علیه این ائتلاف ترتیب دهند.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای مسلح یمن بیش از 40 هزار و 126 عملیات زمینی علیه نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی داشتند که در نتیجه آن موفق شدند هزار و 157 تن از نیروهای این ائتلاف را به هلاکت برسانند.

سریع ضمن آن که اعلام کرد سال 2022 برای ارتش یمن سال رونمایی از موشک‌های جدیدی است گفت پهپادهای یمنی تاکنون بیش از چهار هزار و 497 عملیات انجام داده‌اند و در طول این عملیات‌ها در یک سال گذشته توانسته‌اند 754 مزدور سودانی را کشته و یا زخمی کرده و 1700 تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را از پای در آورند.

وی خاطر نشان کرد که ارتش یمن با موشک‌های زلزال-1 بیش از 2هزار و 298 عملیات انجام داده که در نتیجه این عملیات‌ها بیش از 24 هزار مزدور را کشته و یا زخمی شده‌اند.

یحیی سریع ضمن آنکه اعلام کرد یگان‌های مهندسی، پنج هزار و یک عملیات علیه مقرهای ائتلاف سعودی انجام داده‌اند گفت که شمار حملات توپخانه‌ای به مواضع متجاوزان به 21 هزار و 925 مرتبه بوده و 13 هزار و 191 عملیات از طریق یگان‌های تک‌تیرانداز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 22 پهپاد عربستانی توسط نیروهای یمنی ساقط شده گفت که یگان‌های موشکی یمن نیز 440 عملیات داشته که 340 مورد از آنان حمله به مواضع دشمن در خاک یمن بوده و 100 مورد دیگر علیه مقرهای دشمن در بیرون از خاک کشور صورت گرفته است.

سریع در پایان با اشاره به آمادگی امروز یمن برای مقابله با هرگونه چالشی گفت تا زمانی که یمن به طور کامل آزاد نشده نیروهای مسلح یمنی به وظایف جهادی خود ادامه خواهند داد.

این خبر را در المسیره ببینید

نظر شما