شناسهٔ خبر: 51744503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار زنجان: حوزه کشاورزی از دغدغه‌های مهم استان است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بهره وری پایش کمی کار اهمیت دارد گفت: مهمترین دغدغه کنونی به ویژه برای سال آینده حوزه کشاورزی است که باید تا یک ماه آینده در این بخش خروجی مناسبی داشته باشیم و سپس به سراغ دیگر حوزه ها برویم.

صاحب‌خبر -

محسن افشارچی شامگاه یکشنبه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با اشاره به اینکه وقتی سراغ بهره وری می‌رویم باید تمرکز بر اتوماسیون کاری نیز مورد توجه باشد، افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی در صورت توجه به مواردی می توانند نتایج موثری ااز بهره وری را شاهد باشند.

وی اضافه کرد: هر دستگاهی باید بتواند فرایند کاری با استفاده از تکنولوژی بهتر را مد نظر قرار دهد و راندمان کاری را بالا ببرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: به منظور ارتقای بهره وری در دستگاه های اجرایی و انجام برنامه های پیش بینی شده در راستای دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه ارائه برنامه ای با عنوان ارتقای بهره وری در موافقت نامه های متبادله با سازمان برنامه و بودجه، قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در نظر گرفته شده است.

رامین میرزایی افزود: در این قانون تخصیص اعتبار سه ماهه برای اجرای این برنامه ها، منوط به ارسال گزارش پیشرفت اجرای برنامه های مصوب از سوی دستگاه های اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان ملی بهره وری ایران و اخذ تاییدیه سازمان ملی بهره وری ایران است.

وی، با بیان اینکه شیوه نامه ای از سوی سازمان ملی بهره وری تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است اظهار داشت: طبق عملکرد ارسالی ۲۳ دستگاه از بین ۲۹ دستگاه مشمول، برنامه ملی بهره وری توسط سازمان مرکزی تهیه شده است و ۲۰ دستگاه به برش استانی رسیده اند و طی ۳ ماهه دوم نیز ۶ دستگاه گزارش عملکرد ارسال کرده است.

این مسوول با اشاره به اینکه از هشت درصد میزان رشد اقتصادی ۳.۵ درصد آن بهره وری است گفت: اگر با این امکان بخواهیم به بهره وری برسیم غیرممکن خواهد بود و در این راستا تشکیل کمیته بهره وری ضروری است.

میرزایی به وظایف کمیته اشاره و خاطرنشان کرد: تهیه گزارش از وضعیت بهره ­وری استان، شناسایی و معرفی مولفه­ های توسعه و بهبود بهره­ وری، بررسی ابعاد فنی و اجرایی طرح­ها و برنامه­­ های عملیاتی، راهبری و تصویب طرح­ها و برنامه­ ها، برنامه­ ریزی آموزشی و پژوهشی و  توانمندسازی مشاوران مدیریت بهره­ وری و تعامل مستمر در سطح استان با سازمان ملی بهره­ وری ایران از اعم وظایف این کمیته است.  

نظر شما