شناسهٔ خبر: 51740224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با موافقت اعضای شورای شهر؛

استخدام بستگان مدیران شهری در بدنه مدیریتی شهرداری تهران ممنوع شد

تهران - ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بررسی و تصویب طـرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» استخدام و به کارگیری بستگان مدیران شهری در بدنه مدیریتی شهرداری را ممنوع اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان سی و ششمین جلسه شورا، طرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» را در دستور کار قرار داده و بررسی کردند.

مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: این طرح در صحن به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه قرار بر اعمال برخی اصلاحات بود، اظهار داشت: بحث عطف به ماسبق شدن موضوع اجرایی نیست اما باقی موارد اصلاح شده است.

اقراریان ادامه داد: اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به قبل خود اثر ندارد مگر اینکه در خود قانون تاثیرگذاری بر قبل تصریح شده باشد.  

 ناصر امانی  دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: از بین بردن احساس تبعیض، از اهداف این طرح است و حتی اگر قانون هم اجازه انتصاب یکی از اقوام ما را در شهرداری داده باشد، برای اخلاق باید از این کار پرهیز کنیم.

 امانی با بیان اینکه در سالگرد شهادت فردی هستیم که حاضر نشد برای نزدیکان خود قدمی بردارد، پیشنهاد کرد که یک تبصره به طرح اضافه شود تا شهرداری به اجرای آیین نامه استخدامی مصوب شورا و دستورالعمل مشاغل در مورد همه انتصابات بعد از ۱۵ مرداد ملزم شود.

 احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران نیز پیشنهاد اصلاح عنوان طرح را مطرح کرد و گفت: با تغییر کلمه شهرداری، آن را به مدیریت شهری تبدیل کنیم تا شورای شهر نیز شامل شود.

وی افزود: شورای قبل، خود را از بحث تعارض منافع مبرا کردند و از زمان تصویب این مصوبه تعدادی از بستگان شورای پنجم در مدیریت شهری استخدام شدند و اسامی آنها مشخص است.

صادقی تاکید کرد: اگر در قانون چنین طرحی داریم اما شهرداری آن را اجرا نمی‌کند، چرا در حال تصویب این طرح هستیم و باید همین قانون موجود را اجرا کنیم.

َ محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: در تعاریف، کلمه بستگان جامع نیست و ممنوعیت به کار گیری بستگان باید گسترده‌تر باشد.

در نهایت اعضای شورا کلیات طرح یادشده را تصویب کردند.

به گزارش ایرنا، همچنین اعضای شورای شهر لایحه شهرداری تهران با عنوان «سیاستگذاری و قیمت گذاری بهای بلیت کلیه موزه‌های شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی برگشت دادند.

سید احمد علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه گفت: شهرداری گذشته با توجه به مصوبه تشکیل سازمان گردشگری در تشکیل ندادن این سازمان تخلف کرده است.

وی با اشاره به غفلت از ظرفیت فرهنگی و تاریخی که بناهای ارزشمند و موزه ها در اختیار مدیریت شهری قرار داده است گفت: گردشگری در دنیا یک اقتصاد مهم محسوب می شود.

علوی افزود: یک بخشی از این خانه موزه ها اکنون تعطیل هستند و مدیریت تعدادی هم که فعال هستند دست بخش های مختلف مدیریت شهری اعم از زیباسازی، توسعه فضاهای فرهنگی و سازمان فرهنگی هنری است.

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: این مدیریت چندگانه سبب شده تا ما نتوانیم سیاستگذاری واحدی داشته باشیم، شهرداری دوره گذشته در تشکیل ندادن سازمان گردشگری تخلف کرده و ملزم بوده تا زمانی که مصوبه لغو نشده این سازمان را تشکیل دهد.

علوی لایحه «سیاستگذاری و قیمت گذاری بهای بلیت کلیه موزه‌های شهرداری تهران» را پیشنهاد خود شهرداری عنوان کرد و افزود: ما در شورای سیاستگذاری حضور نخبگان و مسئولان تاثیرگذار شهری را در آن دیده ایم.

در نهایت اعضای شورای شهر به برگشت این لایحه به کمیسیون تخصصی رای دادند.

نظر شما