شناسهٔ خبر: 51735806 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لایحه سیاست گذاری و قیمت گذاری بلیط موزه‌های تهران تصویب نشد

فرناز عبدالمحمدزاده

در جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه سیاست گذاری و قیمت گذاری بهای بلیط کلیه موزه های شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه سیاست گذاری و قیمت گذاری بهای بلیط کلیه موزه های شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

ناصر امانی در مخالفت با این لایحه، گفت: این لایحه به یک دستورالعمل اجرایی تبدیل شده و مخالفت بنده به دلیل مشکلات اجرایی این لایحه است. ایجاد یک شورای سیاست گذاری و تشکیل هیت امنا برای هر موزه و خانه موزه امر عجیب و غیر قابل اجرایی است. این موضوع در شٱن شورای شهر نیست و ما باید سیاست گذاری و ریل گذاری کنیم. پیشنهاد بنده بازگشت این لایحه و خلاصه شدن آن است.

سید جعفر تشکری هاشمی در پیشنهادی برای این لایحه، تصریح کرد: درباره بودجه چیزی پیش بینی نشده و باید این امر در چارچوب بودجه ها تعیین شود. باقی افراد به دلیل قرابت های سازمانی عضو هستند این در حالی است که برای این شورا از افراد متخصص استفاده شود.

احمد علوی در پیشنهادی درباره این لایحه، گفت: ما باید از سرمایه عظیم خانه موزه ها که در اختیار مدیریت شهری است، حفاظت کنیم. تعدادی از این موارد بسته است و به دلیل تعدد سازمان های مسئول ساعد مدیریت نامناسب هستیم.اعضای آن شورای سیاست گذاری نیز به نحوی است که بتوانند در مدیریت موزه ها و خانه موزه ها نقش داشته باشند.

علوی بیان کرد: در صورتی که این اصلاحات الان انجام نشود به سال آینده منتقل خواهد شد و روند آن طولانی می‌شود.

سپس اقراریان گفت: برخی خانه ها موزه ها وضعیت مناسبی ندارند. به عنوان مثال خانه شهدا از جمله این موارد است که رها شده اند. در حال حاضر برخی خانه‌ موزه ها وضعیت خوبی ندارد و همان بلایی که سر سراهای محله آمده بر سر آنها آمده است.

در ادامه نادعلی گفت: پیشنهاد بنده این است که تصویب این طرح را متوقف بر ارائه گزارش از سوی معاونت فرهنگی نکنیم. مدتی پیش طرح ساماندهی میدان آزادی به عنوان یک مکان فرهنگی را آوردیم و تصویب شد  اما وارد معاونت های فرهنگی شد و دچار اختلال شد لذا این طرح را هم به نتیجه برسانیم تا دچار توقف نشود.

در نهایت این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه بازگردانده شد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:

  • چرا نسبت به موضوع بی‌آرتی خوابی توضیح شفاف ندادید!/ شهرداری تهران مگر گرمخانه ندارد؟
  • دختر شهید سلیمانی دست نوشته پدر را در شورای شهر تهران قرائت کرد

نظر شما