شناسهٔ خبر: 51729120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار سلیمانی مرد روزهای سخت

بروجرد - ایرنا - سردار سلیمانی! مرد روزهای سخت! دلهای بیشماری برایت تنگ شده است و چشم‌های نگرانی دوستدار دیدن دوباره‌ات هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تنها مرد میدان و عمل نبود، او مرد لحظه و روزهای سختی است که مردان جبهه های  هشت سال دفاع مقدس از او خاطرات فراوانی دارند.

سردار سلیمانی مردی از مکتب اباعبدالله (ع) و فرزند فاطمه زهرا (س) است که در دفاع از حرم اهل البیت (ع ) حماسه ها آفرید و امروز جای پای این سردار شهید در برقراری امنیت و آرامش در همه کوچه پس کوچه های عراق، سوریه و لبنان دیده می شود.

سرداری که خواب راحت را از چشمان دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب ربوده بود و پوزه داعش را با همه توان و قلدری ظالمانه ای که داشت بر زمین زد و نابود کرد، شهید سردار سلیمانی در طول عمر با برکت خود با حضور مستقیم در عرصه های مختلف دفاع از میهن و حل مشکلات متفاوت به عنوان مرد عمل در میدان های سخت خوش درخشید.

این انسان مخلص همواره در روزهای سخت با بهره گیری از ویژگی ولایتمداری به عنوان الگوی شاخص و برجسته اخلاق و منش انسانی در راستای مبارزه با  استکبار گام برداشت و  همواره موجب عزتمندی اسلام و انقلاب و سیدالشهدای جبهه ایثار و مقاومت بود.

حاج قاسم انسانی خاکی، ساده و صمیمی دور از هرگونه کبر و غرور بود که روستایی بودنش را لطفی بزرگ از سوی خداوند می دانست، شهید حاج قاسم که سال های سال فرماندهی سپاه قدس ایران را برعهده داشت مردی از جنس نور بود که هرگز فریب دنیا و القاب دنیوی را نخورد و همواره خود را یکی از ملت ایران می دانست که به محافظ، بادیگارد، اسکورت و ماشین های ضد گلوله نیاز ندارد.

سادگی بی ادعای حاج قاسم را در نشست و برخاست با مردم، در آغوش کشیدن کودکان فقیر و فرزندان شهدا در سفر به استان های محروم و حل مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می توان دید و حالا با گذشت ۲ سال از شهادت سردار دلها همچنان قلب‌ها در فراقش بی‌قرار و بی‌تاب است و یادش لحظه‌ای از ذهن مردم فراموش نمی‌شود.

قرار گرفتن در آستانه دومین سالگرد شهادت مرد میدان حاج قاسم، بهانه‌ای شد تا در میان هجمه اخبار و رویدادهای تلخ و شیرین این روزها، یاد سردار شهید را بیش از پیش زنده نگهداریم،سرداری که مورد تایید رهبر فرزانه انقلاب بود و نشان ذوالفقار را از دستان بابرکت ایشان دریافت کرد.

آری، سردار سلیمانی با ویژگی هایی چون مطیع امر رهبری، صبر، بردباری، بصیرت، درایت و هوشمندی در شرایط دشوار اسلام و انقلاب سربازی فداکار بود، حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ هشت ساله تحمیلی، مبارزه با گروهک های تروریستی و اشرار نوعی دلگرمی و ابهت برای رزمندگان سپاه اسلام بود و هم اینک نیز بعد از شهادت یاد و نام این شهید در وجود دشمنان لرزه ایجاد می کند.

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: حاج قاسم سلیمانی در قلب مردم ایران  جای دارد.

حجت الاسلام نصراله موسوی افزود : شهید سلیمانی به عنوان فردی ولائی، همیشه در صحنه و شجاع با شایستگی توانست نام اسلام را زنده کند و پرچم پر افتخار اسلام و انقلاب را بر بام دنیا برافراشته نگهدارد و هم اینک نیز بعد از شهادت ایشان این عزت و جاودانگی اسلام حفظ شده است.

وی گفت: دشمنان بدانند که راه شهید سلیمانی ادامه دارد و این پرچم اسلام و جبهه مقاومت تا زمان نابودی دشمنان استکباری و زورگویان حفظ می شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: باید با ارایه برنامه های ویژه، نوجوانان و جوانان را به الگو گرفتن از شخصیت حاج قاسم سلیمانی دعوت نماییم هرچند جوانان ایرانی همه عاشق سردار و ادامه دهنده راه وی می باشند.

محمد مهرافزون با گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این شهید والامقام به عنوان سردار بزرگ جبهه مقاومت و قهرمان ملت اسلام همیشه در دلها زنده است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید به سردار رشید اسلام شهیدحاج قاسم سلیمانی به چشم یک مکتب جامع نگاه کرد گفت: همه باید به شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری این شهید که برای همگان به ویژه نسل جوان کشور و سایر ملت‌ها درس‌آموز است توجه کنیم.

وی با اشاره به سادگی و  مردمی بودن سردار دلها افزود: تواضع و پیوند عمیق با مردم بود که شهید سلیمانی را سردار دلها کرد و شاهد تشییع میلیونی شهید بودیم.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند که حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

نظر شما