شناسهٔ خبر: 51728858 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس جماعت علمای عراق:

تظاهرات میلیونی مردم عراق پیام‌های زیادی برای دشمنان داشت

شیخ خالد الملا پیروزی مردم عراق بر تروریست‌های داعشی را باعث ناراحتی آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، شیخ خالد المُلّا، رییس جماعت علمای عراق به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی و راهپیمایی میلیونی در بغداد گفت: راهپیمایی میلیونی مردم عراق حامل پیام‌های زیادی برای دشمنان بود.

وی افزود: پیروزی بر تروریست‌های داعش، آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناراحت و نگران کرد. آمریکا برای هدف قرار دادن علمای دینی که فتوای جهاد کفایی را از زمان ظهور داعش تا به امروز صادر کردند، تلاش کرده است. این فرماندهان پیروزی بودند که توطئه داعش را خنثی و اموال خود را در راه کمک به عراق هزینه کردند.

خالد الملا تصریح کرد: آمریکا جنایت‌های زیادی علیه ملت عراق مرتکب شده است.

وی با اشاره به تظاهرات میلیونی دیروز در بغداد ادامه داد: رسانه‌های دولتی مراسم یادبود شهید ابومهدی المهندس، فرمانده ارشد حشد شعبی را پوشش ندادند. ابزار‌های سیاسی برای تعطیل کردن تحقیقات درباره جنایت فرودگاه وارد میدان شده اند.

درخواست میلیون ها عراقی برای اخراج نظامیان آمریکایی

در همین حال، "مهنّد العقابی" مدیر اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی گفت: بر خلاف تلاش‌های دشمنان در راستای معکوس جلوه دادن اوضاع برای افکار عمومی، راهپیمایی "پاسخ میلیونی"، بیانگر محبت و جایگاه والای فرماندهان پیروزی در روح و روان عراقی‌ها است.

وی افزود: اخراج نیرو‌های آمریکایی و خارجی، درخواست اصلی همه حاضران در راهپیمایی پاسخ میلیونی بغداد بود. عراقی‌ها به صراحت اعلام کردند با هرگونه حضور نظامی بیگانه در خاک کشورشان مخالف هستند.

العقابی ضمن اشاره به جایگاه شهید ابومهدی المهندس در قلب و جان عراقی‌ها گفت: شهید المهندس خصوصیات نظامی، راهبری، انسانی و اخلاقی کم نظیری داشت. عراقی‌ها به او مانند پدر و منجی رهایی بخش خود از چنگال تروریسم نگاه می‌کنند و به او لقب "قهرمان فتوا" (فتوای آیت الله سیستانی برای تشکیل الحشد الشعبی) داده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما