شناسهٔ خبر: 51712543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لحظه به لحظه با مراسم «پاسخ میلیونی» به ترور فرماندهان پیروزی؛

تجمع خیل عظیم مردم در «بغداد»/خزعلی: تشکر از «کرمان» و «حاج قاسم»

رامین حسین آبادیان

مراسم «پاسخ میلیونی» محکومیت جنایت ترور فرماندهان پیروزی امروز شنبه در عراق برگزار شد و دبیرکل عصائب اهل الحق در این مراسم گفت: تشکر از شهر «کرمان» و «حاج قاسم».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، مراسم میلیونی محکومیت جنایت ترور فرماندهان پیروزی امروز شنبه در آستانه فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» در عراق برگزار شد.

مراسم «پاسخ میلیونی» محکومیت ترور فرماندهان پیروزی در عراق

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حرکت تظاهرات کنندگان در برخی نقاط بغداد برای مشارکت در مراسم میلیونی محکومیت جنایت ترور فرماندهان پیروزی، آغاز شده است. موکب هایی نیز به منظور استقبال از تظاهرات کنندگان برپا شده اند.

مراسم «پاسخ میلیونی» محکومیت ترور فرماندهان پیروزی در عراق

روز گذشته هیئت حشد شعبی عراق با صدور فراخوان عمومی از برگزاری راهپیمایی خودرویی و تجمع اعتراضی در میدان التحریر بغداد به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی خبر داد و حضور گسترده مردم در این تظاهرات را خواستار شد.

مراسم «پاسخ میلیونی» محکومیت ترور فرماندهان پیروزی در عراق

رسانه‌های عراقی از مشارکت ترکمان‌ها و ساکنان تلعفر و نینوا در مراسم میلیونی محکومیت ترور فرماندهان پیروزی خبر می‌دهند. گفته می‌شود که هواپیماهای آمریکایی برای رصد مراسم میلیونی به پرواز در آمده اند.

مراسم «پاسخ میلیونی» محکومیت ترور فرماندهان پیروزی در عراق

عراقی‌ها در جادریه حضور بهم رساندند و بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک خود تأکید کردند.

مراسم «پاسخ میلیونی» محکومیت ترور فرماندهان پیروزی در عراق

گزارش‌ها حاکی از آن است که عراقی‌ها همزمان با گسیل شدن به سمت منطقه محل برگزاری مراسم میلیونی محکومیت جنایت ترور فرماندهان پیروزی، شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند. درحال حاضر، هادی العامری، شیخ قیس الخزعلی و ابو فدک المحمداوی در جمع تظاهرات کنندگان عراقی حضور یافته اند.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی با حضور در میان مردم در سخنانی گفت: امروز، روز اعلام وفاداری به فرماندهان مقاومت است. ما امروز با فرماندهان پیروزی عهد می‌کنیم که به راهشان ادامه دهیم.

تجمع خیل عظم مردم در «بغداد»/ سر دادن شعارهای ضد آمریکایی

وی در ادامه سخنانش بر لزوم عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق تأکید کرد و گفت: آنچه که یک زندگی کریمانه برای عراقی‌ها را تضمین می‌کند، عقب نشینی نیروهای آمریکایی و بیگانه است. از دولت عراق می‌خواهیم تا به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کند.

در ادامه، هادی العامری رهبر ائتلاف فتح عراق نیز عنوان کرد: فتوای مرجعیت، و نقش ایران و رشادت‌های رهبران پیروزی، عراق را از خطر داعش حفظ کرد. انتقام خون فرماندهان پیروزی با اخراج نیروهای آمریکایی از عراق محقق می‌شود.

تجمع خیل عظم مردم در «بغداد»/ سر دادن شعارهای ضد آمریکایی

رهبر ائتلاف فتح در ادامه سخنانش یادآور شد: ما از هدف خود مبنی بر اخراج نیروهای نظامی آمریکایی از خاک عراق کوتاه نمی آییم. ما به خون فرماندهان پیروزی وفادار خواهیم ماند و مسیرشان را ادامه خواهیم داد. حشد شعبی، عزیز، قوی و پیروز باقی خواهد ماند.

در ادامه مراسم، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق خطاب به شهید قاسم سلیمانی گفت: همانطور که شما عراقی‌ها را دوست داشتید عراقی‌های شرافتمند هم شما را دوست دارند. ما ملتی هستیم که نماینده میلیون‌ها عراقی شریف و معتقد به حشد شعبی و صاحب میراث رهبران شهید هستیم. الخزعلی افزود: تشکر از ایران اسلامی، و شهر کرمان و حاج قاسم.

وی در ادامه افزود: اشغالگران آمریکایی باید درک کنند که این مردم بزرگ نمی‌توانند این اشغال را بپذیرند. آمریکای اشغالگر باید پیام‌های مقاومت اسلامی را درک می‌کرد، اما هنوز این را درک نکرده است.

نظر شما