شناسهٔ خبر: 51714838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آماده باش ستاد مدیریت بحران گراش برای مقابله با سیلاب احتمالی

فرماندار گراش گفت: دستگاه‌های امدادی شهرستان گراش برای مقابله با سیلاب در حالت آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید غلام پور فرماندار شهرستان گراش با اشاره به وقوع سیلاب ناشی از باراش شدید باران بیان کرد:  مخاطرات و بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیست اما با پیشگیری و آمادگی دستگاه‌ها می‌توان خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش داد.

او بیان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری وقوع بحران اندیشیده شده تا وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌های احتمالی ما را غافلگیر نکند هر چند پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها و آبروها در دستور کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته است.

غلام پور تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی بخش خصوصی، گروه‌های جهادی و نیروهای امدادی و سمن‌ها باید خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنند که با مشکل در زمان بحران مواجه نشوند.

فرماندار شهرستان گراش با اشاره به لایروبی رودخانه‌های فصلی، بازدید از سدها و بندهای خاکی گراش ادامه داد: در زمان باقیمانده نیاز است وضعیت سدها و بندهای خاکی رصد و بررسی شود و در صورت نیاز رودخانه‌های فصلی لایروبی و اطلاع رسانی دقیق به مردم در این خصوص در روستاها انجام شود تا شاهد کم‌ترین مشکل برای شهرونداندر زمان بارش باران باشیم.

او افزود: بارندگی‌های دو روز گذشته هیچ گونه خساراتی در پی نداشته است و انتظار می رود در روزهای آینده نیز پیشگیری و آمادگی‌ها به نحوی انجام شود که با کمترین آسیب، بارندگی‌ها آرامش و رضایت مردم را همراه داشته باشد.

غلام پور گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گراش باید با تمام توان خود در میدان باشند و اهتمام ویژه‌ای در زمینه مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشند.

فرماندار شهرستان گراش بیان کرد: دو مکان اسکان اضطراری برای مواقع ضروری و اسکان موقت در شهرستان شامل سالن اجتماعات صالحین در مسکن مهر و حسینیه حضرت ابوالفضل در نظر گرفته شده است و در روستاها مدارس و مساجد تعیین شده است.

غلام پور  از مردم درخواست  کرد از حضور در ارتفاعات  و  رفت و آمدهای غیر ضرور خودداری کنند.

او تصریح کرد: کشاورزان نکات لازم برای جلوگیری از خسارت را مد نظر قرار دهند و عشایر و دامپروران دام‌های خود را در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نگه ندارند.

انتهای پیام/ت

برچسب‌ها:

نظر شما