شناسهٔ خبر: 51703922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

رئیس جمهور در دیدار با آیت الله نوری همدانی:

گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود

صاحب‌خبر -
قم مقصد سیزدهمین سفر رئیس‌جمهور بود، حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی گفت: گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود.
سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه برای سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد و در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) مورد استقبال استاندار، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد مقدس جمکران قرار گرفت.
در نخستین روز سیزدهمین سفر استانی هیأت دولت رئیس جمهور دیدارها و بازدیدهای مختلفی داشت. دیدار با اقشار مختلف مردم، مراجع و علما، طلاب، بازدید محله‌های کم برخوردار، سرکشی از خانواده شهدا، نشست با جمعی از خانواده‌های شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و همچنین حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در روز پنج شنبه بود.
روز جمعه نیز رئیس‌جمهور برنامه‌های خود را در قم ادامه داد و در پایان طی نشست خبری به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی به عزم دولت برای مهار کرونا اشاره کرد و گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم روزانه حدود ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کردند، اما با اقدامات صورت گرفته خصوصاً با جهش در در واکسیناسیون همگانی این آمار تا حد بسیار زیادی کاهش داشته است.
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: مردم نباید نگران و دغدغه‌مند باشند چرا که دولت به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت در جامعه گفت: باید با روحیه‌ای جهادی وارد میدان شد تا کارها پیش برود و مردم ببینند در جامعه کار صورت می‌گیرد.
آیت الله علوی گرگانی نیز اظهار داشت: دیدارهای رو در رو و اطلاع از مشکلات مردم عملی بسیار پسندیده و شایسته است.
این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر وجود کمبودها در جامعه و توجه به آنها، بیان کرد: هر چقدر کمبودها جبران شود شایسته است. نباید طرح جدید عمرانی آغاز شود و در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت‌ها را مد نظر قرار دهید.
آیت الله علوی گرگانی در پایان به وضعیت نابسامان فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: کم توجهی به موضوع فرهنگ دینی در جامعه اثرات نامطلوبی در جامعه گذاشته است که باید با برنامه ریزی صحیح اقدام عاجل صورت گیرد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی همچنین در دیدار با آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان جهان گفت: دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.وی افزود: در همین چند ماه کار دولت جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به کشورهای همسایه افزایش یافته است.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه به واکسیناسیون گسترده مردم در برابر بیماری کرونا در این چند ماه اشاره کرد و افزود: در شروع کار دولت جدید روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند به حمدلله شرایط کنونی با واکسیناسیون بسیار مطلوب شده است.
رئیسی تاکید کرد: تمام تلاش دولت بر این است که سیاست‌های تورم‌زا را کنار بگذارد تا شاهد کاهش نرخ تورم باشیم.
آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشت: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.
آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچکس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.
آیت الله جعفر سبحانی نیز صبح جمعه در دیدار رئیس جمهور گفت: برای حل مشکلات فرهنگی خصوصاً حجاب و عفاف باید از مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کرد.
مرجع تقلید شیعیان افزود: باید به این موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود و از مدارس و دانشگاه‌ها برای علاج آن با انتخاب رؤسای انقلابی و دلسوز اقدام شود.
آیت الله نوری همدانی نیز صبح جمعه در دیدار رئیس جمهوری با تاکید به توجه بیشتر دولتمردان به مردم گفت: همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند.مرجع تقلید شیعیان همچنین به نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های آنان تاکید کرد و گفت: دیر کرد یک نوع ربا و حرام است، اما در بانک‌ها اعمال می‌شود و از مردم اخذ می‌شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز با بیان اینکه گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود گفت: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.

نظر شما