شناسهٔ خبر: 51698817 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

رئیس جمهور با آیات عظام قم دیدار و گفتگو کرد

رکنا: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین روز سفر استانی خود به قم، با آیات عظام سبحانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی،علوی گرگانی و شبیری زنجانی دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، به نقل از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین روز سفر استانی خود به قم، صبح امروز با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعه دیدار و گفتگو کرد.

  آیت الله سبحانی در این دیدار با تاکید بر رسیدگی دولت به مشکلات فرهنگی، گفت: باید به موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود و از مدارس و دانشگاه‌ها برای علاج آن با انتخاب روسای انقلابی و دلسوز اقدام شود.

وی به مشکلاتی ازجمله ساخت مونور‌یل در قم اشاره کرد و از آیت الله رئیسی خواست نسبت به سروسامان دادن به این موضوع با نظر کارشناسان اقدام کند.

رئیس جمهور هم در این دیدار با بیان اینکه سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم از مدتی قبل انجام شد و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدار‌ها تاکید شد.

 دیدار رئیس جمهور با آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی و علوی گرگانی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین روز سفر استانی خود به قم، صبح امروز با آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی و علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه دیدار و گفتگو کرد.

شرکت در مراسم نماز جمعه در مصلای قدس قم و همچنین برگزاری نشست خبری از جمله برنامه‌های دومین روز سفر استانی رئیس جمهور به قم اعلام شده است.

 آیت الله جوادی آملی: همه تلاش کنند که مردم آبرومندانه زندگی کنند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر استانی به شهر مقدس قم، پیش از ظهر با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله‌ عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار گفت: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

وی ادامه داد: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر (ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می‌کند.

مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، افزود: باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی گوید. در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچکس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه های مختلف ابراز داشت: ما هرگز در را به روی خود نمی بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می کنیم. آنها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان تشویق شوند و دولت هم آنها را هدایت و مراقبت کند.

رئیسی: از بانک مرکزی استقراض نمی‌کنیم/ امکان رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی وجود دارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در دومین روز از سفر استانی به قم و در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: دولت سیزدهم به صورت شبانه روزی در حال فعالیت برای حل مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: رفع مشکل کسری بودجه سال جاری از دغدغه‌های ما است.

رئیس جمهور ضمن بیان اینکه با تلاش دولت، برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: دولت در دو جبهه خنثی سازی و رفع تحریم ها فعالیت می‌کند و با فعال‌سازی ظرفیت‌های کشور امکان رسیدن به رشداقتصادی ۸ درصد وجود دارد.

رئیس جمهور با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه دیدار با مراجع تقلید در سفر استانی به قم، امشب با آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با شورای عالی جامعه مدرسین، شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم و جمعی از اعضای مجلس خبرگان از دیگر برنامه های امشب رئیس جمهور در قم بود.

دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله شبیری زنجانی/ رئیسی: قرارگاه خنثی‌سازی تحریم‌ها در دولت ایجاد شده است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در ادامه سفر خود به استان قم با آیت الله سید موسی شبیری زنجانی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن بیان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دولت سیزدهم، به سفر استانی قم اشاره کرده و افزود: مبنای دولت این بوده که همراه با کار ستادی، سرکشی از استان‌ها هم در دستور کار قرار گیرد.

وی با ارائه گزارشی از دیدارها و نشست های سفر دو روزه به این استان، اظهار داشت: تصمیمات کوتاه مدت و میان مدتی برای حل برخی مشکلات قم اتخاذ شد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه وضعیت کالاهای اساسی در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: در ابتدای دولت کمبودهایی در زمینه تامین نیازهای اصلی سفره مردم داشتیم، اما با اقداماتی این مشکل حل شد.

رئیس جمهور با اشاره به وجود تورم در جامعه خاطر نشان کرد: نسبت به تورم که مردم هم به حق گلایه مند هستند یکسری اقدامات اشتباه گذشتگان را دیگر انجام ندادیم که منجر به سیر نزولی شاخص تورم در کشور شده است؛ از جمله استقراض از بانک مرکزی، که دولت برای پرداخت حقوق از این روش استفاده نکرد.

رئیسی سپس با اشاره به دو دستور کار دولت در خنثی سازی و رفع تحریم‌ها گفت: قرارگاهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در دولت ایجاد شده و برای رفع تحریم‌ها هم دستگاه دیپلماسی در حال تلاش است.

آیت الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات مردم تصریح کرد: هر کس عمل به وظیفه کند خداوند هم به او کمک خواهد کرد.ان شاءالله خداوند به شما کمک کند تا مشکلات حل شود.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • فیلم لحظه شلیک مرد زن نما در مطب دکتر عفونی ایذه / پزشک و بیمار گلوله خوردند !

    فیلم لحظه شلیک مرد زن نما در مطب دکتر عفونی ایذه / پزشک و بیمار گلوله خوردند !

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما