شناسهٔ خبر: 51695567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خروش دوباره ایران در 800 شهر کشور به مناسبت 9 دی| بصیرت و دش...

اقتصاد ایران: امروز به مناسبت سالروز یوم الله حماسه 9 دی در 31 استان کشور مراسم‌هایی با حضور پر شور مردم در حدود 800 شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس - سردبیری استان‌ها: بعد از انقلاب اسلامی دشمن با روش‌های مختلف سعی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران دارد، یکی از برهه‌هایی که تمام دشمنان و معاندادن این مرزو بوم به میان نبرد علیه استقلال کشور ایران آمدندن سال ۱۳۸۸ بود.

بعد از دهمین انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات،  دشمن که از قبل از آن فعالیت خود را شروع کرده بود با کمک عوامل داخلی خود در کشور شروع به اغتشاش و آشوب در کشور کرد.

موسوی و کروبی که شکست خوردگان انتخابات بودند با بازی در پازل دشمن، به شعله ور شدن این آشوب های خیابانی کمک کردند.

این فعالیت‌ها ادامه دار بود تا جایی که در روز عاشورا مصادف ۶ دی ۱۳۸۸ آشوب گران به دسته‌های عزاداری حمله کردند. همین عامل خود زمینه‌ای شد که در 9 دی مردم ولایت مدار و مسلمان کشور با تجمع در خیابان در مقابل اقدامات عاشوبگران دست به تجمع و راهپیمایی زدند و با لبیک به رهبر معظم انقلاب تمام نقشه‌های شوم دشمن که جزء بر اندازی نظام هدف دیگری نداشتند را نقش بر آب کردند که این راهپیمایی ها در تمام استان‌ها انجام شد.

رهبر معظم انقلاب دریکی از سخنرانی ها فرمودند: «۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند.»

امسال همانند سالهای قبل به مناسبت 9 دی در نقاط مختلف کشور مراسمی با حضور پرشور مردم برگزار شد.

استان تهران

در شهرستان‌های مختلف استان تهران از جمله ورامین، ری، تهران و... برگزار شد.

قالیباف: ۹ دی روز دفاع از ارزش‌ها است/ شهید سلیمانی تا آخر عمر مردمی بود

مراسم ۹ دی در شهر ری با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان برگزار شد که در این مراسم اظهار کرد: مردم آگاه با حضور خودشان در روز ۹ دی، مثل همیشه مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس، نشان دادند همچنان بر باورهای خود ایستاده‌اند.

قالیباف با اشاره به اینکه شهید سلیمانی فردی بسیار مخلص و مردمی بود و فرهنگ مردمی بودنش را تا لحظه آخر شهادت حفظ کرد، افزود: هیچگاه مشغله‌ها مانع از مردمی بودنش نشد و در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب دست از مبارزه و جهاد برنداشت. 

استان آذربایجان شرقی

 همایش گرامیداشت نهم دی همزمان با تبریز در ۲۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبریز فتنه ۸۸ را نتیجه همراهی دوستان نادان با دشمنان عنوان و تأکید کرد: ایجاد فاصله ذهنی و فکری بین امت و ولایت فتنه‌ای است که دشمنان امروز به شدت در حال مهندسی و اجرایی کردن آن هستند.

استان آذربایجان غربی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در ارومیه عنوان کرد: تا در این جامعه باکری‌‌ها، حججی‌ها، همت‌ها و سلیمانی‌‌ها را داریم و تا زمانی که عنصر بصیرت در جامعه اسلامی جاری باشد و رابطه بین امام و امت ناگسستنی باشد، کسی نمی‌تواند به انقلاب آسیب بزند.

در دیگر شهرستان‌های استان مراسم با حضور پر شور مردم برگزار شد.

استان اردبیل

به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی و روز بصیرت، ویژه برنامه‌ای در مصلای اردبیل با سخنرانی رضا قاسمیان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل برگزار شد.

به همین مناسبت در دیگر شهرستان‌ها مراسم برگزار شد که در همین راستا مدیرمسؤول روزنامه کیهان در مصلی خلخال با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و امام راحل اظهار کرد: بصیرت، دشمن‌شناسی و ولایت‌مداری تکمیل‌کننده نقشه راه عظمت ملت ایران بوده و اکنون دشمن در تمام جهان از ایران اسلامی در هراس است.

 

استان اصفهان

همزمان با نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مراسم گرامیداشت این روز با حضور اقشار مختلف مردم و با سخنرانی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گلستان شهدای اصفهان و در شهرستان دیگر این استان برگزار شد.

حجت‌السلام حسین طیبی‌فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در اجتماع مردمی یوم‌الله ۹ دی اظهار داشت: ایام فاطمیه، سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و ۹ دی است؛ ۹ دی که مردم ولایت‌مدار اصفهان قبل از دیگر استان‌ها حرکتی را آغاز کردند که باعث تثبیت انقلاب و ضربه زدن به دشمنان شد و این اقدام برای دشمن بسیار سنگین بود.

استان البرز 

مردم البرز امروز هم صدا و همگام با سراسر کشور یک بار دیگر این روز را گرامی داشتند و با آرمان‌های انقلاب و نظام تجدید پیمان کردند. البرزی‌ها با سردادن  شعارهای انقلابی، روح تازه‌ای بر کالبد حماسه ۹ دی دمیدند و شور، شعور و بصیرت انقلابی خود را به نمایش گذاشتند.

استان ایلام

آیین گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی صبح امروز با حضور سردار علی محمد نایینی رئیس ستاد ۹ دی کشور در مصلی امام خمینی(ره) ایلام و هم زمان در ۱۰ شهرستان‌ دیگر برگزار شد.

9 دی تجلی عظمت و ولایت مداری مردم ایران اسلامی است

سردار علی محمد نایینی، رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی با بیان اینکه 9 دی تجلی عظمت و ولایت مداری مردم ایران اسلامی گفت: مردم ایلام تاریخ پر حماسه و تحسین برانگیزی دارد و روایت مجاهدت‌های مردم ایلام بسیار غرورآفرین است.

استان بوشهر

صبح امروز در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در شهر بوشهر با سخنرانی سردار سنایی راد معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مسئولین و اقشار مختلف مردم با رعایت دستور العمل های بهداشتی در مصلای شهر بوشهر برگزار شد.

استان چهارمحال و بختیاری

صبح امروز امروز مراسم بزرگداشت ۹ دی با حضور پرشور مردم در شهرکرد دیگر شهرستان‌های استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی در مراسم بزرگداشت ۹دی با بیان اینکه امروز روز تجلی قدرت خداست، گفت: امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی(ع) ایران است ملت ما فرق بین شرف و شکم را می‌دانند و با تحمل سختی‌ها عَلم را تا امروز نگهداشتند.

استان خراسان جنوبی

اجتماع مردمی بزرگداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت روز پنجشنبه در بیرجند با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید "اسماعیل خطیب" وزیر اطلاعات در مسجد امام حسین (ع) بیرجند و در مجموع در 30 نقطه در 11 شهرستان استان مراسم به همین مناسبت برگزار شد.

وزیر اطلاعات در ایم مراسم بیان کرد: مردم در این روز با حضور در خیابان‌ها یک بار دیگر دشمنان را مایوس کردند و نشان دادند همچنان پایبند به انقلاب، رهبری و آرمان‌های امام و شهدا هستند.

استان خراسان شمالی

 آیین گرامیداشت ۹ دی با حضور حجت الاسلام تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه روز پنجشنبه ۹ دی ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه اظهار کرد: فتنه ای که سال ۸۸ رقم‌خورد، اولین و آخرین فتنه نبوده است، بلکه از زمانی که اسلام شکل گرفت و تا اسلام استمرار دارد، در مقابل اسلام اصیل ناب محمدی، فتنه بوده و خواهد بود.

استان خوزستان

امروز در آیین بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در مصلای امام خمینی(ره)  اهواز و دیگر شهرستان‌های استان برگزاری شد.

استان زنجان

ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در استان زنجان مراسم برگزار شد و در شهر زنجان در حسینیه اعظم زنجان مردم با حضور با شعارهایی مانند «لبیک یا خامنه‌ای»، «لبیک یا حسین» و... با امام امت تجدید میثاق کردند. 

استان سمنان

مردم ولایتمدار استان سمنان امروز هم‌زمان با نهمین روز دی‌ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی حضور یافتند و تأکید کردند که در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های وابستگان به بیگانگان ساکت نخواهند نشست و پای آرمان‌های ایران اسلامی ایستاده‌اند.

استان سیستان و بلوچستان

مراسم بزرگداشت 9 دی امروز صبح در زاهدان با سخنرانی سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف و در دیگر شهرستان های دیگر با حضور مردم برگزار شد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در سال ۸۸ مشارکت بالایی را در انتخابات شاهد بودیم که این مشارکت بالا می‌توانست یک سرمایه بزرگ را برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران فراهم کند اما دشمنان تلاش کردند تا همین نقطه قوت را به نقطه ضعف، مناقشات بی‌حاصل و بی‌خاصیت داخلی تبدیل کنند که خوشبختانه شکست خوردند.

استان فارس

امروز به مناسبت حماسه 9 دی در همه شهرستان‌هاس استان فارس مراسم برگزار شد.

در شیراز با توجه به اینکه در سال 88، روز 8 دی مردم به خیابان آمدند دیروز به مناسبت همان روز مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

استان کردستان

صبح امروز مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی با حضور پرشور مردم سنندج در سالن آزادی این شهر  و هم زمان در شهرستان های مختلف استان برگزار شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در این مراسم در سنندج بیان کرد: روز نهم دی ۸۸ در واقع روز دفاع از آزادی قانون و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بود که به ۸ ماه شورش و دهن‌کجی به قانون اسلامی پایان داد.

استان کرمان

در شهر کرمان و دیگر شهرستان های این استان مراسم برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم تارم امروز در تجمع مردم جیرفت در نهم دی‌ماه اظهار کرد: ۹ دی روزی بسیار بزرگ و پرافتخار در نظام جمهوری اسلامی ایران است و فتنه‌ای که همه معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای فروپاشی انقلاب اسلامی در آن دست به دست هم داده بودند، در این روز خنثی شد.

استان کرمانشاه

در شهر کرمانشاه مراسم حماسه ۹ دی با سخنرانی سردار یداله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران و به صورت همزمان در شهرستان های مختلف استان با حضور پر شور مردم برگزار شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: دشمن برای فتنه ۸۸ حدود ۱۵ سال مقدمه چینی کرده بود، چون معتقد است جمهوری اسلامی را باید از درون به چالش کشید و از مسؤولین نظام، حتی آن‌هایی که سوابق انقلابی دارند برای ضربه به آن استفاده کرد.

استان کهگیلویه بویراحمد 

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج در روز ۹ دی ۱۴۰۰ به مانند سال‌های گذشته یاد این روز را گرامی داشتند و با حضور گسترده در مصلای شهر یاسوج یکبار دیگر با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تجدید میثاق کرده و با شعارهای کوبنده هرگونه نقشه دشمن برای فتنه و فتنه‌گری را محکوم کردند.

استان گلستان

مراسم حماسه 9 دی صبح امروز در استان گلستان برگزار شد.

این مراسم در گرگان با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و حضور پر شور مردم برگزار شد و حسینی اظهار کرد: هیچ کدام از فتنه ها به وسعت فتنه ۸۸ نبود و با به صحنه آمدن مردم به صحنه و حماسه عظیم ۹ دی را خلق کردند حماسه 9 دی آب سردی بر روی آتش فتنه بود.

استان گیلان

آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در اجتماع بزرگ گیلانیان در گرامیداشت حماسه ۹ دی در میدان شهدای ذهاب رشت حضور به عمل رساند.

مراسم حماسه 9 دی در دیگر شهرستان های استان برگزار شد.

عضو هیئت رئیسه خبرگا رهبری با بیان اینکه دلیل خاموشی فتنه‌ها به دلیل حضور به موقع مردم بود، گفت: خون گیلانی‌ها قبل از تمام کشور به جوش آمد و در هشت دی ۸۸ در تقابل با این فتنه به پا خواستند، ۱۲ سال از آن ماجرا گذشته و باید این حرف‌ها و اجتماعات برای یادآوری مردم گفته شود.

استان لرستان

مراسم گرامیداشت ۹ دی پیش از ظهر امروز با حضور جمع کثیری از مردم و مسوولان در مصلی الغدیر خرم‌آباد و دیگر شهرستان‌های استان برگزار شد.

استان مازندران

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم حماسه 9 دی در مازندران بیان کرد: فتنه‌گران تصور کردند مدتی از انقلاب گذشته و مردم به خاطر مشکلات موجود از انقلاب‌شان سرد شدند و نسل جدید با انقلاب بیگانه است و بهترین فرصت برای فتنه‌گری است اما همین جوانان و نسل جدید که خود را ادامه دهنده نسل گذشته انقلاب تلقی می‌کردند جانانه به میدان آمدند و در برابر فتنه گران ایستادند و اهداف پلید آنان را خنثی کردند.

مراسم حماسه ۹ دی در شهرستان های مختلف استان با حضور پر شور مردم برگزار شد.

استان هرمزگان

به مناسبت حماسه ۹ دی در شهرستان های مختلف استان هرمزگان از جمله بشاگرد، بندرخمیر و دیگر شهرستان‌ها با حضور پر شور مردم برگزار شد.

استان همدان

همدان، ملایر، نهاوند و دیگر شهرستان‌های استان شاهد حضور پرشور مردم به مناسبت حماسه ۹ دی بودند.

 حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در همدان با بیان اینکه امروز دشمنان فتنه‌های عظیم فرهنگی راه انداخته است و از فضای مجازی برای ترور شخصیت‌های انقلابی بهره می‌گیرد گفت: طبق فرمایشات رهبری باید جهاد تبیین راه بیفتد و در فضای مجازی از ارزش‌های نظام مراقبت شود.

استان یزد

در ۱۰ شهرستان استان یزد امروز مراسم به مناسبت حماسه 9 دی برگزار شد.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم با بیان این‌که رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی ولایت مداری است، گفت: دولت دوازدهم با شرطی کردن اقتصاد کشور مذاکرات را باخت.

استان خراسان رضوی

روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، همزمان با کل کشور در تمام شهرستان‌های استان مراسم برگزار شد.

حجت الاسلام علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، که با حضور جمعی از مردم و مسوولان در حرم مطهر رضوی برگزار شد بیان کرد: دشمن به دولت انقلابی حساسیت دارد زیرا این دولت برخلاف دولت قبل باعث ایجاد تحولاتی شده است.

استان قم

تجمع گرامیداشت نهم دی‌ماه روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت روز پنج‌شنبه با حضور طلبه‌ها، روحانیان و قشرهای گوناگون مردم بصیر، مومن و انقلابی قم در صحن مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.

استان قزوین

روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی که با عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت در گلزار شهدای شهر قزوین و دیگر شهرستان‌های استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: حماسه ۹ دی ماه حضور خالصانه مردم برای دفاع از انقلاب و ولایت بود به گونه‌ای که هیچ سازمان و دستگاهی نیز این رویداد را از پیش طراحی و برنامه ریزی نکرده بود.

استان مرکزی

مردم در شهرستان‌های استان مرکزی به مناسبت حماسه 9 دی در مراسم شرکت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما