شناسهٔ خبر: 51683397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

۹ دی ماه؛

روز بصیرت و میثاق امّت با ولایت گرامی باد

حماسه‌ی نهم دی ماه و حضور مردم حماسه‌ساز و ولایت‌مدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی سال ۱۳۸۸ نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلام و برگ زرّین دیگری در افتخارات ایرانیان به شمار می‌رود که در تقویم ایران به عنوان روز «بصیرت و میثاق امّت با ولایت» نام‌گذاری و ماندگار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا گیلان، حماسه‌ی نهم دی ماه و حضور مردم حماسه‌ساز و ولایت‌مدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی سال ۱۳۸۸ نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلام و برگ زرّین دیگری در افتخارات ایرانیان به شمار می‌رود. حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که برای حفظ ارزش‌های دین خود و آرمان‌های انقلاب به پا خواستند و نشان دادند که اگر دشمن در برابر آن‌ها بایستد، تا پای جان ایستادگی خواهند کرد. روز نهم دی ماه در تقویم ایران به عنوان روز «بصیرت و میثاق امّت با ولایت» نام‌گذاری و ماندگار شده است. در این روز تاریخی، ملت همیشه در صحنه‌ی ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفریدند به طوری که مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند: «مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد».

نهم دی ماه سال ۱۳۸۸، روز خروش ملت ایران در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های عده‌ای غافل و وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی بود. روز "نه" گفتن ملت ایران به سران فتنه و "آری" گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه‌ی انقلاب (مدظله‌العالی). در این روز، مشروعیت سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور خودجوش و میلیونی مردم در تمامی شهرهای کشور بار دیگر به جهانیان اعلام گردید.

و در پایان، از نهم دی ماه می‌توان به عنوان روزی یاد کرد که بصیرت مردم ایران در میان گرد و غبار به پا شده توسط فتنه‌گران نمایان شد و نشان‌دهنده‌ی این مسئله بود که مردم ما، نه مسیر خود را گم می‌کنند و نه از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه می‌باشد، دست می‌کشند و در عمل نیز ثابت کردند به فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت‌تان آسیب نرسد»، هم‌چون دیگر زمان‌ها معتقد و پایبندند و گام‌هایی محکم و استوار در جهت پشتیبانی از نظام مقدس خود برمی‌دارند.

نظر شما