شناسهٔ خبر: 51677564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه سرپل‌ذهاب

قصرشیرین- ایرنا- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب در آستانه دوازدهمین سالگرد حماسه ۹ دی با صدور اطلاعیه ای از مردم برای حضور در مراسم بزرگداشت این حماسه دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه عنوان شده است: "ویژه مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی در سرپل ذهاب با سخنرانی «امام جمعه سرپل ذهاب، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب » و با حضور پرشور مردم ولایتمدار به ویژه دانشجویان، دانش آموزان، طلاب و روحانیون، در محل جوار حرم احمدابن اسحاق(ره) ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۹دی ماه برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب، از مردم ولایتمدار، آگاه و بصیر شهرستان سرپل ذهاب دعوت کرد تا با حضور پرشور، گسترده و آگاهانه خود در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و ولایت تجدید میثاق کرده و نشان دهند که با فتنه‌گران در هر دوره‌ای مقابله خواهد کرد.

آماده سازی تمثال شهدای گرانقدردرمحوطه حرم احمدابن اسحاق (ره) 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سرپل ذهاب از آماده سازی و نصب تمثال شهدای گرانقدر در محوطه حرم احمدابن اسحاق (ره) خبر داد.

«عبدالرضا خان‌محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بازسازی ساختمان تخریب شده بقعه احمد ابن اسحاق (ره) (در اثر زلزله سال ۹۶)ساختار فیزیکی تابلوی شهدا نیز تغییر داده شد و مقرر شد که در روز پنجشنبه نهم دی ماه همزمان با غبارروبی مزار شهدای گرانقدر از تابلوی تمثال شهیدان نیز رونمایی شود.

وی هدف از این اقدام را نهادینه سازی و اعتلای ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه و در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و گفت: اقدامات دیگری همچون دیدار با خانواده معزز شهدا و تکریم آنان، برپایی یادواره، جمع آوری آثار و وصایای شهدا، اجرای دیوارنگاره از تصاویر شهدا از دیگر برنامه های پیش رو است.

حماسه نهم دی شناخت مردم ازنفاق دشمنان علیه نظام مترقی ایران اسلامی بود

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، یادآور حماسه ای دیگر از امت خداجو و مومن در شناخت نفاق دشمنان علیه نظام مترقی ایران اسلامی بود که سعی در فتنه گری و ایجاد فاصله میان امت و ولایت داشتند.

سرهنگ «نوذر شاه حسینی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  همانا از آغاز عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون، تلاش های استکبار جهانی و هم پیمانانش در شبهه افکنی علیه حکومت امام زمان (عج) به مثابه آزمونی برای مردمان این دیار بوده و نه تنها نتوانسته خللی در اعتقاد امت مسلمان ایران به ولایت فقیه بوجود بیاورد بلکه موجب الفت و تحکیم پیمان بیش از پیش مردم با آرمانهای والای انقلاب شده است .

وی ادامه داد: حماسه نهم دی ماه که به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مزین گشته، برگی دیگر از تاریخ زرین نظام با برکت جمهوری اسلامی است که مردمان پاک نهاد ایران اسلامی با هوشمندی آن را ورق زدند و پایانی بود بر نفاق و فتنه افکنی دشمنان نظام در آن برهه حساس زمانی .

وی در پایان ضمن گرامیداشت نهم دی ماه و حضور حماسی مردم انقلابی که نمادی از هوشیاری هموطنان از حقانیت نظام و شناخت دسیسه های دشمنان بود، همه اقشار جامعه ی اسلامی خصوصا مردم ولایت مدار شهرستان سرپلذهاب را به حضور گسترده در مراسم یوم الله نهم دی ماه دعوت کرد.

 سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما