شناسهٔ خبر: 51668166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در آستانه روز بصیرت صادر شد؛

پیام مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت

حمیدرضا رخشانی با صدور پیامی فرارسیدن دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
زنده نگه داشتن ایام الله و مناسبت‌های ملی و مذهبی یک وظیفه همگانی است که ریشه در قرآن و سیره ائمه معصومین (ع) دارد و علاوه بر یادآوری، بزرگداشت، عبرت آموزی، درس گرفتن و کسب آگاهی موجب تداوم، بقا و استمرار ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی خواهد شد.
نهم تا 19 دی ماه که دهه «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده، مجموعه ای از ایام الله و مناسبت‌های مهم را در خود جای داده است.
قیام تاریخ ساز مردم متدین و با بصیرت قم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ یکی از موثرترین و سرنوشت سازترین وقایع تاریخی است که سرآغاز دوره مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی و بیانگر بصیرت و غیرت دینی مردم ایران است.
حماسه ماندگار و عاشورایی ۹ دی سال ۱۳۸۸ نیز در امتداد همین قیام الهی و برای حفظ نظام اسلامی در برابر فتنه دشمنان به وقوع پیوست و برای همیشه در خاطر مردم انقلابی ایران باقی می‌ماند.
 در سال ۱۳۹۸ با شهادت سردار دلها توسط دولت تروریستی آمریکا به یادماندنی ترین و بزرگترین بدرقه جهان برای تشییع پیکر پاک و مطهر شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به وقوع پیوست و در پی آن شکست هیمنه پوشالی شیطان بزرگ با حمله مقتدرانه سپاه اسلام به پایگاه محل استقرار نیروهای تروریستی آمریکای جهانخوار رخ داد که از مصادیق تجلی قدرت الهی و ایام الله است.
از نکات بارز امسال، مصادف شدن این دهه با ایام حزن انگیز شهادت اولین شهید راه ولایت و امامت حضرت فاطمه زهرا سلام الله است که اینجانب ضمن تسلیت و گرامیداشت مناسبت‌های این دهه، توفیق روزافزون و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تا رسیدن به آرمان های والای بنیانگذار کبیر انقلاب (ره)، تحت رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

حمیدرضا رخشانی 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

نظر شما