شناسهٔ خبر: 51662325 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی در اراک

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در مسجد الزهرا اراک برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم سالگرد ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با حضور مسئولین استانی ازجمله نماینده، ولی فقیه در استان و فرمانده نیروانتظامی استان و اعضای شورای شهر اراک و... در مسجد الزهرا (س) برگزار گردید.

در این مراسم آیت الله رجبی، رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان ابعاد شخصیتی آیت الله مصباح یزدی گفت: موضع گیری آیت الله مصباح در امور فرهنگی به طوری بود که کارهایشان خداپسند باشد و از نظر موازین شرعی درست باشد.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: آیت الله مصباح در بستر بیماری خدا را بابت نعمت‌های زندگیشان شاکر بودند و فرمودند که هرجا برای خدا کار کنید ضرر نمیکنید و جوانان باید با روحیه انقلابی به تبیین موازین اسلامی بپردازند.

او افزود: ایشان در فکر وظیفه تبلیغ جهاد بودند و با وجود اهانت‌ها میفرمودند که این اهانت‌ها یعنی من به خوبی اسلام و انقلاب را تبیین میکنم.

او اظهار داشت: در جریان مشروطه افرادی کاری کردند که جریان مشروطه وارونه شد و افرادی با تلاش توانستند این جریان را به حالت درست برسانند.

او نقش آیت الله مصباح در انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: به ایشان ابلاغ شد که جریانی بر ضد آمریکا شکل گرفته و ایشان فرمودند اگر در جریان انقلاب و برای امام باشد به میدان می‌آیند، ولی این افراد قصدشان مشخص نیست.

او ادامه داد: علامه مصباح به زبان انگلیسی مسلط بودند و در زمان انقلاب به خبرنگاران با زبان انگلیسی وقایع انقلاب را توضیح میدادند و امضای ایشان در اعلامیه‌ها وجود دارد.

آیت الله رجبی بیان کرد: افراد اهانت کننده به علامه مصباح فوت کردند و آنجا امام (ره) فرمودند اگر من به مسلمان بودنشان ایمان داشتم کلمه مرحوم را برای آن افراد به کار میبردم.

برگزاری مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی در اراک

او ادامه داد: علامه مصباح با راه اندازی طرح ولایت در تربیت شاگردان بسیار موفق بودند و حدود ۸۰ هزار نفر را تربیت کردند که در این رابطه خودشان میفرمایند اگر حاصل عمر من همین باشد راضی هستم.

او افزود: آموزه‌های طرح ولایت در مقابل جریان فتنه است و در سال ۱۳۸۸ هرکس در طرح ولایت شرکت کرد مقابل فتنه گران ایستاد.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از شاخصه‌های بارز علامه مصباح است گفت: افردی عقیده داشتند اسم طرح ولایت را به طرح ولادت تغیر دهند، زیرا با گذراندن این طرح انسان از نو متولد میشود و میتواند مسیر درست انقلاب را طی کند.

او ادامه داد: به محض رحلت علامه مصباح هجمه و تهاجم مجدد علیه ایشان شروع شد و این تهاجم‌ها موجب توجه بیشتر به آثار ایشان و طرح ولایت شد همانطور که خودشان فرمودند هرکاری برای خدا باشد خداوند به آن کار برکت میدهد.

او افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی شیفته‌ی آثار علامه مصباح یزدی بود و مطالعاتی زیادی داشت به طوری که ایشان ۷۰۰ دفتر را یادداشت برداری کرده بودند.

آیت الله رجبی بیان کرد: هرکس باید وظیفه خود را بداند و در آن راه با تمام توان تلاش کند و آنقدر اهتمام داشته باشد که هیچ چیزی مانع انجام وظیفه اش نشود.

گزارش از رضا جدیدی

انتهای پیام/ ر

نظر شما