شناسهٔ خبر: 51648403 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی؛

«خانه خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان» در تهران افتتاح شد

خانه خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزی، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و نماینده رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تهران، افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «خانه خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزی»، با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری؛ نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، خانه خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزی آینده‌سازان با هدف تقویت و ارتقای مهارت‌های شناختی و هوش‌های چندگانه و با محوریت توسعه صنایع خلاق،  از امروز در خیابان قدس تهران،  افتتاح  و از امروز پذیرای دانش‌آموزان پایتخت است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم اظهار کرد: جهت گیری امروز دانشگاه‌های کشور و دانشجویان با آنچه در گذشته معمول بود، تغییر کرده است.

سورنا ستاری اضافه کرد: این که می‌گویند دانشگاه باید در خدمت مردم باشد و این از جمله اتفاقاتی است که طی ۷تا ۸سال اخیر رخ داده است.

وی تصریح کرد: مشکلات کشور فرهنگی است و برای موفق شدن در مسیر توسعه، در ابتدا باید فرهنگ کشور باید تغییر پیدا کند و اصلاح شود.

ستاری در ادامه داد: در حال حاضر فرهنگ در این ساختار اشتباه به دانش آموزان تزریق می‌شود و استخدام یکی از بزرگ ترین خیانت‌هایی است که به دانش‌آموزان می‌کنیم و جلوی نوآوری و خلاقیت آن‌ها را می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کارمند بودن بد نیست، اما تفکر و فرهنگی که روی سیستم کارمندی سوار می‌شود نیازمند اصلاح است تا از سرخوردگی افراد جلوگیری شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه کرد: به این افتخار کنند که کارآفرین باشند و در محیط اطراف خود بتوانند تأثیر گذاری داشته باشند و ساختاری که همه چیز در نمره امتحانی خلاصه شود غلط است.

وی اضافه کرد: تغییر چنین ساختار‌هایی نیاز به لشکر دارد و مبارز ساختن کاری است که چند سال زمان می‌برد و کار یک روز و دو روز نیست.

ستاری گفت: در خانه‌های خلاقیت و نوآوری می خواهیم به دانش‌آموزان یاد بدهیم که دلیلی ندارد متکی به این و آن باشد و خودشان می‌توانند تأثیر گذار باشند و تغییر ایجاد کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز در این مراسم با اشاره به این که ایجاد تغییر در فرهنگ آموزشی کشور نیازمند یک همت مضاعف و مبارزه‌ای جدی است، اظهارکرد: خانه های خلاق و نوآوری می توانند زمینه ساز این تحولات باشند. دانش آموزان هم یکی از مهم ترین سربازان این راه و مسیر هستند.

حجت الاسلام  محمدجواد حاجی علی اکبری، افزود: برای تحقق این موضوع نیاز داریم زیرساخت های انسانی و فرهنگی آن را فراهم کنیم. ایجاد این خانه ها می تواند به تحقق این امر کمک کند. استفاده از توان دانش آموزان و انجمن های اسلامی دانش آموزی در این راه کمک کننده خواهد بود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: این اتفاق مبارک را به فال نیک می گیریم و همه توان خود را برای توسعه این فرهنگ ارزشمند به کار خواهیم بست. با تلاش مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عزم وزیر جدید آموزش و پرورش برای تغییر در نظام آموزشی، امیدواریم‌ اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد و شاهد تغییرات مهمی در این حوزه باشیم.

حسین تاریخی؛ دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان نیز در این مراسم، گفت: این اتحادیه به دنبال شناسایی نخبگان دانش‌آموزی است تا فضایی برای رشد آنها فراهم کند. یکی از موضوعاتی که بر آن تمرکز داریم، خلاقیت و نوآوری است. تنها داشته هایی که می تواند گره گشای مشکلات و چالش های کشور باشد.

وی افزود: آموزش کشور نیازمند به کارگیری خلاقیت ها است. در خانه های خلاق و نوآوری دانش آموزان باید با اعتماد به نفس بالا در عرصه علمی کشور ورود کنند. اعتماد به نوجوانان و جوانان آینده کشور را می سازد.

نظر شما