شناسهٔ خبر: 51647028 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳.۲ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کرمانشاه بیسواد است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۳.۲ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان بیسواد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته سوادآموزی و سالروز تأسیس و تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۵۸، به مختصری از دستاورد‌های کلی حوزه سوادآموزی و آموزش بزرگسالان بعد از انقلاب ارائه کرد.

او میانگین سطح سواد جامعه هدف را قبل از انقلاب ۴۷.۵ درصد اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های هدفمند سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت سوادآموزی استان‌ها با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مشارکت‌پذیر و همچنین آحاد مردم از جمله آموزش‌دهندگان و سوادآموزان و به‌خصوص اصحاب تعلیم و تربیت و رسانه‌های در حال حاضر میانگین سطح سواد جامعه هدف در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال در کشور ۹۶.۶ درصد و در استان ۹۶.۸ درصد است که دو دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: در مجموع ۳.۲ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان بیسواد هستند.

او با اشاره به توفیقات حوزه سوادآموزی استان، گفت: بنا بر گزارشات وزارت کشور، استان کرمانشاه طی سال گذشته به لحاظ تشکیل شورای پشتیبانی استان، پیگیری مصوبات و ارتقای سطح سواد در سطح استان رتبه اول کشوری را احراز کرد.

نوروزی‌فرد ادامه داد: در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه اول کشور را در سطح ستاد و ملی کسب شدیم و همچنین در شاخص‌های عمومی و اختصاصی حوزه سازمان نهضت سوادآموزی در سه سال گذشته حائز رتبه عالی و قابل تقدیر شدیم.

او بیان داشت: طی سال جاری که تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی تحکیم و انتقال از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به استان برای باسواد شدن ابلاغ شده تا مورخ ۲۷ آذرماه در مجموع تعداد ۹ هزار و ۹۰۱ نفر معادل ۹۵.۵۷ درصد تحت پوشش قرار گرفته است.

نوروزی‌فرد گفت: این تعداد در دوره سوادآموزی تعداد ۵ هزار نفر اعلام شده که تعداد ۴ هزار و ۵۲۵ نفر تحت پوشش قرار گرفته و در دوره تحکیم ۳ هزار نفر که ۲ هزار و ۹۹۹ نفر و در دوره انتقال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر که تعداد ۲ هزار و ۳۷۷ نفر معادل بیش از ۱۰۰درصد با همکاری دستگاه‌های مشارکت‌پذیر در فرایند آموزش قرار گرفتند که تا آخر دی‌ماه مابقی سهمیه هم تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ق

نظر شما