شناسهٔ خبر: 49675595 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراکز یادگیری محلی نهضت سواد آموزی مکانی برای کسب شغل

۷۵۵ نفر از بی سوادان و کم سوادان استان کرمانشاه در مراکز یادگیری محلی نهضت سواد آموزی صاحب شغل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوروزی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مرکز یادگیری محلی یک واحد آموزشی است که بر اساس نیاز سنجی به بیسوادان و کم سوادان خدمات ارائه می‌دهد، گفت : این آموزش‌ها شامل آموزش‌های پایه، مهارت‌های اساسی زندگی، مهارت شغلی، حقوق شهروندی و مهارت‌های اجتماعی برای توانمند سازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

او گفت : در حال حاضر ۱۲ مرکز دولتی و ۲ مرکز مشارکتی یادگیری در استان کرمانشاه فعال است که مهارت‌های آموزشی و شغلی را به گروه‌های هدف که عموما بزرگسالان و بازماندگان از تحصیل هستند، ارائه می‌دهند.

او افزود: آموزش‌های شغلی که در این مراکز با همکاری فنی و حرفه‌ای به فراگیران ارائه می‌شود بنا بر اقتضای هر محله و شهر متفاوت است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دوره‌های این مراکز ۶ تا ۷ ماهه است، افزود: تا کنون ۱۸۳۰ نفر در مراکز یادگیری محلی از نعمت سواد و آموزش‌های شغلی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۷۵۵ نفر صاحب شغل شده اند.

نوروزی گفت: هم اکنون در مرکز یادگیری ناحیه یک کرمانشاه رشته‌های خیاطی، تابلوفرش، صنایع دستی و تولید ماسک آموزش داده می‌شود که فراگیران نهضت سواد آموزی از محل فروش ماسک در آمد خوبی کسب می‌کنند.

او افزود: در ناحیه ۲ کرمانشاه رشته صنایع دستی و در ناحیه ۳ رشته‌های دوخت لباس بیمارستانی و تولید ماسک آموزش داده می‌شود که این مرکز با بیمارستان محمد کرمانشاهی قراردادی برای فروش محصولاتش منعقد کرده است.

معاون سوادآموزی استان ادامه داد: در شهرستان سنقر و کلیایی صنایع دستی و گلسازی و در اسلام آبادغرب پخت شیرینی محلی آموزش داده می‌شود که بازار فروش خوبی پیدا کرده است.

نوروزی گفت: در شهرستان هرسین گلیم بافی، در شهرستان جوانرود توپ دوزی و در شهرستان ثلاث باباجانی هم ساخت لامپ‌های ال‌ای دی آموزش داده می‌شود که فراگیران در کنار آن در آمد زایی دارند .

انتهای پیام/د

نظر شما