شناسهٔ خبر: 51646765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ادعای العربی الجدید درباره مذاکرات ایران و عربستان

یک رسانه عربی به نقل از یک مسئول عراقی اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات میان ایران و عربستان بزودی به میزبانی بغداد برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

یک مسئول ''عالی رتبه'' عراقی امروز(سه شنبه) در گفت وگو با العربی الجدید اعلام کرد که تحرکات جدیدی در دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق برای برگزاری نشست جدید میان تهران و ریاض در بغداد درحال انجام است.

این مقام عراقی که خواسته نامش فاش نشود تاکید کرد: فواد حسین، وزیر خارجه عراق و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور به منظور ایجاد شرایط برگزاری نشست جدید میان ایرانی ها و سعودی ها در عراق درحال انجام تحرکات گسترده ای هستند.

این منبع گفت: دو طرف ایرانی و سعودی با برگزاری دور جدید مذاکرات موافقت کرده اند اما تا این لحظه مشخص نیست که دو کشور در چه سطحی مشارکت خواهند کرد و طی دور روز گذشته تماس های زیادی در این چارچوب انجام شده است.

این مسئول عراقی می گوید: تلاش عراق برای فراهم کردن شرایط برگزاری این نشست ها به این دلیل است که مسئولان بغداد معتقدند کاهش تنش در منطقه تاثیر مثبتی بر اوضاع سیاسی و امنیتی عراق در این دوره بحرانی خواهد گذاشت.

وی گفت: اگر اتفاق خاصی نیفتد و مانعی ایجاد نشود نشست جدید ایران و عربستان بزودی برگزار خواهد شد.

به زارش ایسنا، بغداد پیش از این میزبان چهار دور مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی بوده است.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق اخیرا در راس هیاتی از جمله قاسم الاعرجی به تهران آمد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله امیرعبدالهیان، همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد.

امیرعبدالهیان در نشست خبری مشترک با فواد حسین تاکید کرد: به کوشش آقای فؤاد حسین و آقای مصطفی الکاظمی (نخست‌وزیر عراق) ما در دور آینده مذاکرات ایران و عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد. از مساعی جمیله دولت عراق برای کمک به رفع سوءتفاهمات و بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی تشکر می‌کنم.

روز گذشته(دوشنبه) نیز وزارت خارجه عراق اعلام کرد که فواد حسین گفت وگویی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی داشته است./ ایسنا

 

نظر شما