شناسهٔ خبر: 51625873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حفاری غیرمجاز در تونل ۳۰ متری در منطقه شهرری

تهران- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: با حضور پرسنل یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی کلانتری ۱۳۱، یک نفر که در یک ملک مسکونی اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بود، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از میراث فرهنگی استان تهران، سرهنگ مجتبی نوری افزود: با توجه به مشاهده تکه‌های سفال و آجر در بازرسی اولیه از محل حفاری و فراری شدن صاحب ملک پرونده جهت تکمیل در اختیار عوامل انتظامی قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران بیان کرد: با توجه به عمق تونل حفاری شده به طول حدود ۳۰ متر با حضور نیروهای آتش‌نشانی خطرات احتمالی به دلیل جمع شدن گازهای کُشنده و مخرب مورد بررسی قرار گرفته شد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به وجود تکه های  ظروف سفالی در محل حفاری و همچنین متواری شدن مالک خانه احتمال خروج اموال تاریخی از محل حفاری وجود دارد که پس از تکمیل شدن پرونده در مراجع انتظامی و قضایی موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

 سرهنگ نوری بیان کرد: حفر تونل با استفاده از بالابر و بیل کنگ و دپو خاک‌های برداشتی در محل انجام شده است.

مدیر پایگاه ملی ری در بازدید از محل گفت: سفال‌های بدست آمده مربوط به دوران اسلامی و به احتمال زیاد سلجوقی است.

محسن سعادتی افزود: با مشاهده اولیه، تکه‌های آجر مربوط به آجرفرش‌های دوره سلجوقی و بخشی از بناهای مسکونی است که حفاران به آن آسیب وارد کرده‌اند.

نظر شما