شناسهٔ خبر: 51624490 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حفاری غیرمجاز در تونل ۳۰ متری در منطقه شهر ری

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان تهران گفت: با حضور پرسنل یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی کلانتری ۱۳۱ در یک ملک مسکونی یک نفر که در محل حفاری غیرمجاز حضور داشت، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرهنگ مجتبی نوری از دستگیری شخصی که در یک ملک مسکونی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده، خبر داد و گفت: با توجه به مشاهده تکه‌های سفال و آجر در بازرسی اولیه از محل حفاری و فراری شدن صاحب ملک پرونده جهت تکمیل در اختیار عوامل انتظامی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به عمق تونل حفاری شده به طول حدود 30 متر با حضور نیروهای آتش‌نشانی خطرات احتمالی به دلیل جمع شدن گازهای کشنده و مخرب مورد بررسی قرار گرفته شد.

بنا به گفته این مقام انتظامی، بنا به قرائن موجود مبنی بر مشاهده تکه‌های ظروف سفالی در محل حفاری و همچنین متواری شدن مالک خانه، احتمال خروج اموال تاریخی از محل حفاری وجود دارد که پس از تکمیل شدن پرونده در مراجع انتظامی و قضایی موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان تهران بیان کرد: حفر تونل با استفاده از بالابر و بیل و کلنگ و دپو خاک‌های برداشتی در محل انجام شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ,

همچنین محسن سعادتی مدیر پایگاه ملی ری در بازدید از محل گفت: سفال‌های به دست آمده مربوط به دوران اسلامی و به احتمال زیاد سلجوقی است.

به اعتقاد محسن سعادتی، با مشاهده اولیه تکه‌های آجر مربوط به آجر‌فرش‌های دوره سلجوقی و بخشی از بناهای مسکونی است که حفاران به آن آسیب وارد کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما