شناسهٔ خبر: 51623056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

این ۵ استان بیشتر در معرض خطر اومیکرون قرار دارند | جوان‌ها بیشتر درگیر می‌شوند

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن بیان این‌که تزریق دوز بوستر واکسن کرونا حدود ۸۰ درصد بر انواع شدید اومیکرون تاثیر دارد، گفت: واکسیناسیون، فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، ایجاد محدودیت و آمادگی کامل مراکز درمانی برای مقابله با سویه اومیکرون ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت در جلسه مجازی با معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در خصوص نسخه‌نویسی الکترونیک بیان کرد: اطلاعات بیماران موضوعی حیاتی و استراتژیک است و باید به شدت بر امنیت این داده‌ها مراقبت شود.

او در خصوص ویروس کرونا نیز تصریح کرد: در یک هفته اخیر سیر مراجعان، بستری و ترخیص‌شده‌ها کاهش یافته است.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: براساس تحقیقات، سویه اومیکرون بیشتر افراد جوان را درگیر می‌کند از این رو استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان که جمعیت جوانی دارند باید بیش از سایر استان‌ها مراقب باشند.

کریمی گفت: براساس گزارش‌های کمیته علمی، سرایت‌پذیری سویه اومیکرون بسیار بالاست، به طوری که موارد ابتلا در انگلستان و فرانسه نشان می‌دهد پیک در عرض کمتر از ۱۵ روز رخ داده و تعداد موارد به صورت انفجاری سیر صعودی داشته است.

وی ادامه داد: براساس نتایج تحقیقات تزریق دوز بوستر واکسن حدود ۸۰ درصد بر انواع شدید اومیکرون تاثیر دارد، بنابراین باید در این مدت واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

کریمی افزود: در هفته‌های پیش رو باید آمادگی کامل داشته باشیم تا در صورت افزایش تعداد بیماران غافلگیر نشویم. واکسیناسیون، فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، ایجاد محدودیت و آمادگی کامل مراکز درمانی برای مقابله با سویه اومیکرون ضروری است.

معاون درمان وزیر بهداشت در پایان بیان کرد: توفیقی حاصل شد که خدمتگزار مردم باشیم تا همراه با شما این مسیر را ادامه دهیم و قدم خیری در راستای ارتقای سلامت مردم برداریم.
 

برچسب‌ها:

نظر شما