شناسهٔ خبر: 51608207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قیس الخزعلی: نتایج انتخابات پارلمانی باطل است/دادگاه فدرال در معرض فشارهای خارجی قرار دارد

جبار حسینی

دبیرکل عصائب اهل الحق در آستانه صدور رأی قطعی دادگاه فدرال عراق در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد که دادگاه فدرال در معرض فشارهای خارجی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد نیوز، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد طبق اطلاعات بدست آمده، دادگاه فدرال عراق فردا رأی نهایی خود درباره شکایت‌های ارائه شده علیه نتایج انتخابات پارلمانی را اعلام و به تصویب خواهد رساند.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (پیشرو) (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج، هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض کرد و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.

دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه اظهاراتش گفت که دادگاه فدرال در معرض فشارهای خارجی قرار دارد.

دبیرکل عصائب اهل حق عراق اعلام کرد اخبار به بیرون درز کرده حاکی از آن است که فردا نتایج انتخابات پارلمانی مورد تایید نهایی قرار خواهد گرفت.

الخزعلی با بیان اینکه دادگاه عالی فدرال در معرض فشارهای خارجی برای تایید نتایج است، گفت: سفیر ایالات متحده امریکا بیست و پنجم ماه جاری را به عنوان زمانی تایید نتایج انتخابات مشخص کرده بود.

وی با بیان اینکه دلایل و مستندات گروه‌های معترض به نتایج انتخابات بر اساس ملاحظات فنی دقیق بوده است، تصریح کرد: گزارش شرکت آلمانی دروغ کمیساریای عالی انتخابات و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد را ثابت می کند.

دبیرکل عصائب اهل حق با بیان اینکه دستگاه C۱۰۰۰ به ادعای پلاسخارت، هدیه وی بوده است، گفت: نتایج انتخابات باطل است و گزارش شرکت آلمانی موید آن است که دستگاه، اطلاعات الکترونیک و دستی را در C۱۰۰۰ ادغام کرده و نتایج را نشان داده است.

الخزعلی با بیان اینکه هیچ‌کس جز خداوند، پلاسخارت و هکر نمی‌داند که چه اتفاقی در دستگاه نمایشگر نتایج افتاده است، گفت: ما خواهان این هستیم که افراد متخصص و دانشگاهی عراق در وزارت آموزش عالی، دستگاه مذکور را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر رسیدگی به اعتراضات، تخصص دادگاه عالی فدرال نبوده است باید این را از جلسه نخست اعلام می‌کرد.

دبیرکل عصائب اظهار کرد: نکته عجیب آنجاست که صندوق‌های باقی مانده حدود ۱۲ هزار صندوق است که حاوی بیش از ۲ میلیون رای است و ۲۱ درصد از آرا را تشکیل می‌دهد.

دبیرکل عصائب اهل الحق افزود: گزارش شرکت آلمانی دروغگویی کمیساریای عالی انتخابات عراق و نماینده سازمان ملل در عراق را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد که انتخابات پارلمانی عراق به دلیل بروز تقلب در آن، مردود است.

پیشتر «احمد عبد الحسین» از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفته بود که تصویب نتایج انتخابات از سوی دادگاه عالی فدرال بدون بررسی ادله ارائه شده از سوی ائتلاف الفتح درباره لغو نتایج انتخابات انجام نخواهد شد.

وی گفت: ما منتظر حکم فردا دادگاه فدرال در این باره هستیم و این حکم برای همه لازم الاجرا بوده و غیر قابل اعتراض است.

«هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح در عراق ماه پیش طی نشست خبری در بغداد اعلام کرده بود که این حزب برای لغو نتایج انتخابات سراسری به دادگاه عالی فدرال این کشور مراجعه کرده است.

وی با بیان اینکه ائتلاف فتح از همان ابتدا مخالف سیستم رای‌گیری الکترونیکی بوده، اظهار داشت که «در نتایج انتخابات تقلب رخ داده است».

قیس الخزعلی افزود: ما نمی‌توانیم بپذیریم که ۲۵۰۰ مشاور آمریکایی در عراق حضور دارند؛ چراکه این تعداد غیر منطقی است.
وی تأکید کرد که اگر نیروهای آمریکایی بر اساس شروط ما عقب نشینی نکنند، مقاومت حق پاسخگویی را دارد.

دبیرکل عصائب اهل الحق گفت: این چارچوب هماهنگی شیعیان عراق است که زمان پاسخگویی به اشغالگری در کشور را تعیین خواهد کرد.

خزعلی تصریح کرد: زمان تصویب نتایج انتخابات پارلمانی عراق همزمان با سالروز شهادت فرماندهان نصر (شهیدان سردار سلیمانی و المهندس و همرزمانشان) انتخاب شد و زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق زمان خیلی حساسی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما