شناسهٔ خبر: 51604472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش بینی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از حکم دادگاه فدرال درباره انتخابات

حمید محمدطاهری

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پیش‌بینی کرد که دادگاه فدرال این کشور با توجه به اسناد و شواهد موجود خواستار بازشماری دستی آرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، "احمد عبد الحسین"، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در سخنانی اعلام کرد: تصویب نتایج انتخابات از سوی دادگاه عالی فدرال بدون بررسی ادله ارائه شده از سوی ائتلاف الفتح درباره لغو نتایج انتخابات انجام نخواهد شد.

وی گفت: ما منتظر حکم فردا (دوشنبه) دادگاه فدرال در این باره هستیم و این حکم برای همه لازم الاجرا بوده و غیر قابل اعتراض است.

الحسین همچنین تاکید کرد: اطلاعات موجود و ادله و شواهد ارائه شده به دادگاه برگزاری ناسالم انتخابات را تایید می‌کند و به همین دلیل دادگاه فدرال دستور بازشماری آرای برخی از حوزه‌های انتخاباتی مورد اعتراض را خواهد داد و شاید تصمیم به لغو نتایج حوزه‌های دیگر بگیرد.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (پیشرو) (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض کرد و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما