شناسهٔ خبر: 51607139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت ایجاد پتروپالایشگاه در کوهدشت

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد پتروپالایشگاه از سهم سه درصدی منابع نفتی در شهرستان کوهدشت ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  حجت الاسلام محمدرضا مبلغی،نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با جواد اوجی وزیر نفت گفت: مطالبه سهم سه درصدی کوهدشت و رومشکان از منابع نفتی ضروری است و ایجاد پتروپالایشگاه در این شهرستان از خواسته‌های مردمی می‌باشد.

وی گفت: طرح پیشنهادی با نظر کارشناسان فنی و متناسب با شرایط منطقه تهیه شده است تا فرآوری قیر طبیعی موجود در منطقه با ساخت یک پتروپالایشگاه در شهرستان کوهدشت انجام شود که در این راستا انرژی پتروپالایشگاه از خط گاز عبور کننده در محدوده کوهدشت تامین می‌شود.

حجت الاسلام مبلغی گفت: همچنین وزیر نفت دستور بررسی تامین خوراک یک واحد پتروپالایشگاهی ۱۵ هزار بشکه‌ای در روز و نیز پرداخت سهم سه درصدی کوهدشت و رومشکان از منابع نفت و گاز را صادر کرد.

پتروپالایشگاه نسل جدیدی از پالایشگاه‌ها محسوب می‌شود که بر تجمیع مجتمع‌های پالایش و پتروشیمی تاکید دارد، به عبارتی دیگر در مجتمع‌های پتروپالایشگاهی هدف تنها تولید سوخت از بنزین، نفت و گاز نیست بلکه در کنار تولید این محصولات به دنبال تامین خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی است.

انتهای پیام/ب

نظر شما