شناسهٔ خبر: 51606229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

امروز تصویب می شود؛

طرح صدها میلیون دلاری رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی جولان اشغالی

کابینه رژیم صهیونیستی قرار است امروز یک طرح ۳۱۷ میلیون دلاری را با هدف یهودی سازی بلندیهای اشغالی جولان تصویب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، کابینه رژیم صهیونیستی امروز طرحی را به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار تصویب می‌کند که به موجب آن شهرک‌های صهیونیست نشین در بلندی‌های اشغالی جولان توسعه خواهد یافت و شهرک نشینان در این منطقه اشغالی افزایش خواهد یافت.

اجرای این طرح در بلندی‌های جولان با هدف تغییر بافت جمعیتی در این منطقه راهبردی صورت می‌گیرد و به موجب آن طی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ تعداد زیادی از شهرک نشینان در این منطقه مستقر خواهند شد.

در حال حاضر ۵۳ هزار نفر در بلندی‌های اشغالی جولان ساکن هستند که ۲۴ هزار نفر آنه دروزی هستند و به موجب طرح توسعه شهرک‌ها در بلندی‌های جولان از سوی رژیم صهیونیستی، تعداد افراد مقیم در این منطقه طی سال‌های آتی باید به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلندی‌های اشغالی جولان را یک هدف راهبردی تلقی می‌کند که کابینه این رژیم باید افزایش شمار صهیونیست‌ها در این منطقه را در دستور کار خود قرار دهد.

نوسازی زیرساختها، ایجاد شهرک‌های جدید و فراهم کردن هزاران فرصت شغلی جدید در بلندی‌های جولان از جمله اهداف و برنامه‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه اشغالی است.

در این طرح که اجرای آن ۵ سال به طول می‌انجامد، ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی جدید احداث خواهد شد.

صهیونیست‌ها علاوه بر تصمیم مذکور در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه، همزمان شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را گسترش می‌دهند. پیشتر کابینه بنت به شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی وعده داد که هر ۳ ماه یک بار مجوز جدیدی برای شهرک سازی‌ها به آن‌ها اعطا کند. مجوز‌ها برای ساخت و ساز‌های غیرقانونی در کرانه باختری و قدس اشغالی اعطا خواهد شد.

از زمان روی کار آمدن نفتالی بنت در سوم تیرماه، شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی بیش از پیش گسترش یافته است.

نظر شما