شناسهٔ خبر: 51604916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای عملیات خط‌کشی ۴۷۵ کیلومتر از محورهای شریانی سمنان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای عملیات خط‌کشی ۴۷۵ کیلومتر از محورهای شریانی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا عرب‌احمدی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خط‌کشی راه‌ها ضمن اینکه از ضروری‌ترین نوع علائم ایمنی است، از عوامل اصلی منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به مترددین جاده‌ای و مهم‌ترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: این اداره به‌منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط‌کشی را در محورهای استان سمنان در دستور کار خود دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: به‌منظور تأمین ایمنی راه‌های استان بیش از ۴۷۵ کیلومتر محورهای شریانی در هشت ماه ابتدایی امسال خط‌کشی شده و حدود ۴۸۰ کیلومتر از این محورها در دست اقدام است.

عرب‌احمدی به محورهای مهمی که خط‌کشی در آن‌ها صورت گرفته اشاره کرد و افزود: احیای خط‌کشی در محورهای مواصلاتی استان سمنان با اولویت محورهای شریانی در دستور کار این اداره است و اعتبار ۵۸ میلیارد ریالی برای آن تخصیص یافت.

وی محور سمنان- فیروزکوه را از محورهای شریانی مهم دانست و گفت: در این محور از پاسگاه افتر تا انتهای حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بالغ‌بر ۲۰ کیلومتر خط‌کشی سه خطه به اجرا درآمده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: با تلاش عوامل راهداری استان سعی شده در محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط‌کشی مشاهده نشود و در زمان و موعد مقرر طبق برنامه‌ریزی مدون خط‌کشی محورها تجدید و به‌روز شود.

عرب‌احمدی در مورد محورهای روستایی استان سمنان گفت: با تخصیص اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی در محورهای روستایی، در شهرستان‌های سمنان و دامغان بیش از ۴۰ درصد خط‌کشی انجام شده است.

وی افزود: خط‌کشی محور دامغان- معلمان پس از روکش آسفالت به طول ۲۰ کیلومتر و محور شلی- هیکو در شهرستان مهدی‌شهر به طول سه کیلومتر نیز از دیگر فعالیت‌های این اداره بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: در خصوص محور مواصلاتی جاده نظامی سمنان نیز با توجه به ابلاغ اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی برای خط‌کشی، نصب تجهیزات و تابلو و علائم تاکنون قریب به هشت کیلومتر این مسیر خط‌کشی صورت گرفته و پس از پایان روکش آسفالت ادامه خط‌کشی این محور آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما