شناسهٔ خبر: 51602058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نجات جان 113 نفر توسط بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از انجام 75 ماموریت امدادی توسط بالگرد اورژانس هوایی این دانشگاه و نجات جان 113 نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فریبرز راشدی در جلسه بررسی عملکرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اهمیت خدمات اورژانس هوایی و نقش کلیدی آن در انتقال و درمان بیمارانی که در مناطق دور از بیمارستان ها هستند گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون 75 ماموریت امدادی توسط بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته است که در این پروازها 126 بیمار اورژانسی ضمن انتقال در سریع ترین زمان ممکن خدمات فوریت های پزشکی را دریافت کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه انتقال مادران باردار پرخطر،  بیماران دارای ناراحتی قلبی،  سوختگی، مصدومین حوادث ترافیکی و...  در مناطق صعب العبور و دور  از جمله ماموریت های بالگرد اورژانس است گفت: از این تعداد 70 نفر از مصدومین حوادث جاده ای، 34 مادر  باردار و...  بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 57 پایگاه اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزکی زاهدان فعال است که از این تعداد 18 پایگاه شهری، 38 پایگاه جاده ای و نیز یک فروند بالگرد در اورژانس هوایی است.

 به گفته راشدی در حال حاضر82 دستگاه آمبولانس ،2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه موتور آمبولانس در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  فعال می باشند که به مصدومین خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/3139

نظر شما