شناسهٔ خبر: 51602020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام‌ جمعه ایلام:

حماسه نهم دی ماه با تبیین درست برای نسل جوان بازگو شود

ایلام-امام‌ جمعه ایلام گفت: حماسه نهم دی ماه با تبیین درست برای نسل جوان بازگو شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت یوم الله ۹ دی اظهار کرد: حماسه نهم دی با تبیین درست برای نسل جوان بازگو شود چراکه ولایتمداری رمز تداوم و موفقیت نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: شهادت حاج قاسم درس خوبی برای کسانی است که چشم امید به دشمن داشته و دارند و باید بدانند دشمن هیچ گاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی ما وظیفه داریم که ایام الله را زنده نگاه داشته و یادآوری کنیم، عنوان کرد: تجربه تلخ در صدر اسلام به ما یادآوری می‌کند که چنانچه یوم الله غدیر خم یادآوری می‌شد، سرنوشت جهان اسلام به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

کریمی تبار اضافه کرد: امروز به برکت عاشورای حسینی در سطح جهان نقش آفرین هستیم.

وی گفت: حماسه نهم دی ماه، حماسه با عظمتی است، در بحران‌هایی که در طول عمر با برکت نظام انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی داشته‌ایم، خطر و تهدید هیچکدام به اندازه خطر فتنه ۸۸ نبود.

امام جمعه ایلام افزود: از برکت عاشورای حسینی صف ضد انقلاب، منافقین و کسانی که به دنبال براندازی نظام بودند از کسانی که دغدغه آنان رای شان بود، به هم خورد:

وی تصریح کرد: در جریان فتنه آزمون بسیار بزرگی برای خواص جامعه پیش آمد، خیلی‌ها لغزیدند و برخی‌ها که انتظار بود نقش خود را ایفا کنند سکوت کردند و حاضر نشدند واژه فتنه را به کار ببرند و محکوم کنند.

وی گفت: افرادی که در درون نظام اسلامی علیه ولایت اقدام کردند، چادر از سر زنان کشیدند، عزاداران حسینی را کتک زدند و خیمه‌ها را آتش زدند، نباید عملکرد آنان به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: روز نهم دی باید زنده نگه داشته شود و نسل جوان ما با این تاریخ آشنا شوند، طبیعتاً چنین صحنه‌هایی در تاریخ انقلاب تکرار خواهد شد که برای عبور از این فتنه‌های کور نیازمند بصیرت و ولایتمداری و حرکت در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

نظر شما