شناسهٔ خبر: 51585151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای ۱۵۰ برنامه ویژه دانشگاه‌های کرمان در سالگرد شهادت سردار دلها

کرمان - ایرنا - مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان از پیش بینی ۱۵۰ برنامه به مناسبت سالگرد سپهبد شهید سلیمانی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا اسماعیلی کاخ روز شنبه در نشست خبری برگزاری یادواره شهید پورجعفری و اجتماع جوانان سلیمانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان در هفتم دی ماه را یکی از مهم ترین برنامه های سالگرد شهادت سردار دلها عنوان کرد و افزود: همایش بین المللی جهان مقاومت در دانشگاه شهید باهنر در ۹ دی ماه به میزبانی خاتم الاوصیا، بسیج دانشجویی و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ویژه سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی با سخنرانی مسؤلان رده یک کشوری در محل دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در ۱۲ دی ماه برگزار می‌شود گفت: تاکنون  حدود ۷۰ مقاله دکتری و ارشد در زمینه مکتب سلیمانی به چاپ رسیده که در آینده نزدیک از آنها رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سوی بسیج دانشجویی استان کرمان به سازمان مرکزی پیشنهاد شد سفر دانشجویانی که به زیارت قبر شهید سلیمانی مشرف می‌شوند تحت عنوان یک دروه عنوان شود گفت: سازمان بسیج دانشجویی دوره ای با عنوان "شمس" را در این زمینه برنامه ریزی کرد.

وی هدف از برگزاری دوره شمس را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور مقابله با جنگ نرم دشمن، تبیین ابعاد مکتب شهید سلیمانی، تبیین ویژگی های مکتب حاج قاسم، تبیین سیره وسبک زندگی سردار دلها، ترویج روحیه مقاومت و استکبارستیزی در بین جوانان، ترویج ولایت مداری و مرزبندی با دشمنان، تبیین نقش حاج قاسم سلیمانی در تمدن اسلامی، تبیین نقش حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس، جنوب شرق و جبهه مقاومت عنوان کرد.

اسماعیلی کاخ با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور از یکم تا ۱۳ دی ماه در دوره شمس شرکت می کنند  تصریح کرد: دوره در سه روز برگزار می شود که ۲ روز  به صورت آموزش و یک ر وز بازدید از یادمان های شهدا است.

نظر شما