شناسهٔ خبر: 51576912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشنهاد روسیه به اتحادیه اروپا برای همکاری در زمینه امنیت سایبری

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت مسکو بار‌ها به این اتحادیه پیشنهاد داده که گفت‌وگوی اساسی درباره موضوع امنیت سایبری را آغاز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو پیشنهاد همکاری در زمینه امنیت سایبری را به این اتحادیه داده است.

این اظهار نظر پس از آن بیان شد که پیتر استانو، سخنگوی ارشد روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت که بروکسل هیچ اطلاعات رسمی درباره آمادگی روسیه برای گفت‌وگو در مورد امنیت سایبری دریافت نکرده است.

در بیانیه هیئت روسی تاکید شده است که ما بار‌ها به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده ایم که گفت‌وگوی اساسی در مورد موضوع امنیت سایبری را آغاز کند. علاوه بر این، در سال جاری روسیه رایزنی‌های دوجانبه مربوطه را با تعدادی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا انجام داده است. 

چندی پیش، مسکو پیش نویس توافقنامه بین روسیه، آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی را منتشر کرد. در صورت موافقت با این پیشنهادها، ناتو از پیشروی در شرق اروپا منع خواهد شد. این توافق همچنین آمریکا و روسیه را از استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در فاصله‌ای از اراضی یکدیگر منع می‌کند.

موضوع امنیتی در زمینه تنش‌های اطراف اوکراین اهمیت پیدا کرده است، زیرا گزارش‌ها ادعا می‌کنند که روسیه نیرو‌های مستقر در نزدیکی مرز اوکراین را برای آماده‌سازی برای تهاجم مستقر کرده است.

در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که مسکو در تلاش است اتحادیه اروپا را از مذاکرات تضمین امنیتی با آمریکاو ناتو کنار بگذارد، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد بدیهی است که اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان غیرنظامی می‌تواند نقش حمایتی خود را در مذاکرات تضمین‌های امنیتی ایفا کند البته، لازم است با برخی از کشور‌های عضو این اتحادیه در این باره صحبت شود چرا که برخی از آن‌ها بخشی از اتحادیه اروپا هستند که سرنوشت امنیت اروپا تا حد زیادی به آن‌ها بستگی دارد و ما برای این گفت‌وگوها آماده هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما