شناسهٔ خبر: 50712737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار وزرای خارجه روسیه و فرانسه برای بهبود روابط مسکو و اتحادیه اروپا

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد وزرای خارجه و دفاع روسیه ۱۲ نوامبر در پاریس با همتایان فرانسوی خود یک نشست مشترک برگزار خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) با برگزار کردن نشستی در پاریس در خلال جلسه‌ دوره‌ای شورای همکاری امنیتی روسیه و فرانسه با «ژان ایو لودریان» و «فلورنس بارلی» درخصوص ثبات استراتژیک و روابط روسیه و اتحادیه اروپا گفتگو خواهند کرد.

زاخارووا اضافه کرد: در این دیدار، توجه ویژه بر مسائل ثبات استراتژیک و امنیت اروپا متمرکز خواهد شد. مسائل مربوط به عدم اشاعه هسته‌ای، کنترل تسلیحات و جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا و همچنین روابط روسیه و اتحادیه اروپا، روسیه و ناتو نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پیش از این الکسی پوشکوف، سناتور روس، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به تلاش برای برهم زدن روابط بین این سازمان و روسیه متهم کرده بود. همچنین در ۶ اکتبر سال جاری ناتو تعداد کارکنان روس در مقر این سازمان را از ۲۰ نفر به ۱۰ نفر تقلیل داد. اعتبارنامه ۸ دیپلمات روس لغو شد و به این افراد فرصت داده شد تا پایان ماه اکتبر بروکسل را ترک کنند. روسیه این اقدام ناتو را محکوم کرد.

روسیه تمامی اتهامات ناتو مبنی بر آمادگی برای تهدیدات نظامی و حملات سایبری را رد می‌کند و می‌گوید این ناتو است که با چنین استراتژی‌هایی به دنبال بی ثباتی در اروپاست.

انتهای پیام/

نظر شما