شناسهٔ خبر: 51564729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نائینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

حماسه 9دی تجلی ولایتمداری و دشمن‎شناسی مردم بود

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی گفت: حرکت مردم ایران در نهم دی تجلی ولایتمداری، دشمن‌شناسی و بصیرت و هم‌بستگی ملی و یک حماسه عاشورایی بود و همه مناسبات دشمن را در هم ریخت. رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی گفت: حرکت مردم ایران در نهم دی تجلی ولایتمداری، دشمن‌شناسی و بصیرت و هم‌بستگی ملی و یک حماسه عاشورایی بود و همه مناسبات دشمن را در هم ریخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی‌محمد نائینی، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، امروز سوم دی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: زنده نگاه داشتن حماسه نهم حقیقتاً ابتکار الهی و حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی بود تا مبادا این حماسه مهم دستخوش فراموشی شود.

وی گفت: حرکت مردم ایران در نهم دی تجلی ولایتمداری، دشمن‌شناسی و بصیرت و هم‌بستگی ملی و یک حماسه عاشورایی بود و همه مناسبات دشمن را در هم ریخت و عظمت ملت ایران را نشان داد. همچنین نشان داد که اگر دشمن فتنه‌ای را آغاز کند، مردم ایران با حضورشان در صحنه این فتنه را خنثی خواهند کرد.

نائینی رئیس ستاد مرکزی حماسه نهم دی با بیان اینکه مردم ایران هیچ کار دشمن را بدون پاسخ نمی‌گذارد، افزود: عده‌ای سعی می‌کنند با تحریف، فتنه 88 را به یک حادثه عادی سیاسی و یک سوءتفاهم سیاسی تقلیل دهند و نیز سعی می‌کنند عظمت مردم را در نهم دی به یک راهپیمایی حکومتی به طرفداری از یک کاندیدای خاص تقلیل دهند. اگر دقت نشود قطعاً دشمن در رسیدن به هدف خود در جنگ روایت‌ها موفق خواهد شد که مهمات این جنگ توسط رسانه‌های نوظهور وابسته به دشمن تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: فتنه 88 براساس اعتراف سران کشورهای غربی یک فتنه از پیش طراحی شده و کاملاً آمریکایی و صهیونیستی بود که پیاده‌نظام‌های آن از خارج تأمین شده بودند. فتنه 88 از جنگ هشت ساله خطرناک‌تر بود و می‌توانست تمام دستاوردهای ملت ایران را به باد دهد. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی فتنه 88 جنگ احزاب بود. غربی‌ها تمام امکانات خود را به میدان آوردند و همه سفارت‌های غربی و کانون‌های وابسته به آنها در میدان حاضر بودند.

نائینی با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند که با ایستادگی و هم‌بستگی می‌توانند همه فتنه‌ها را خنثی کنند، گفت: فتنه 88 نه‌تنها شیرینی انتخابات را به کام ملت تلخ کرد، بلکه عامل تحریم‌های همه‌جانبه غرب شد و متأسفانه به آزمون تلخی برای برخی از نخبگان کشور شد که نتوانستند صحنه را به درستی تشخیص دهند و تصمیم اشتباه گرفتند و در دام توطئه‌ای افتادند که دشمن طراحی کرده بود.

وی بیان کرد: واقعیت این است که هیچ حادثه‌ای مانند عاشورا نمی‌توانست مردم ایران را به حرکت درآورد. وقتی فتنه‌انگیزان در روز عاشورا دست به فتنه زدند مردم ایران نتوانستند تحمل کنند و برای دفاع از عاشورا و انقلاب علیه فتنه‌‎انگیزان واکنش نشان دادند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی ادامه داد: حماسه نهم دی به مسئولان ثابت کرد که مردم ایران در بزنگاه‌ها و مواقع حساس پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و هرگز حاضر نیستند دستاوردهای انقلاب را فدای امیال فتنه‌انگیزان کنند. مسئولان باید قدر این ملت را بدانند و خدمت به این ملت را افتخار بدهند.

وی با بیان اینکه تولید محتوا، روایت‌گری و انتشار صدها آثار هنری و رسانه‌ای از جمله اقدامات ستاد حماسه نهم دی است، گفت: در همه استان‌ها برنامه‌های خاصی به مناسبت حماسه نهم دی در نظر گرفته شده و در تهران هم روز پنجشنبه نهم دی، در میدان امام حسین(ع) برنامه‌ای در نظر گرفته شده و از ساعت 14:30 گردهمایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما