شناسهٔ خبر: 51555995 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ملکی خبر داد؛

فوت ۲ نفر در انفجار و آتش سوزی بازار گل محلاتی

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از انفجار و آتش سوزی در بازار گل محلاتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ساعت ۱۴:۵۰ یک مورد حادثه انفجار وآتش سوزی در بازار گل محلاتی، خیابان زمزم، بزرگراه شهید محلاتی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر آب به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: در محل حادثه مشاهده شد در چند باب مغازه انفجاری رخ داده و چند مغازه دچار تخریب وآتش سوزی شده اند.

وی ادامه داد: همزمان با عملیات اطفا، عملیات جستجو شروع شد و تا به این لحظه دو نفر از زیر آوار خارج شدند که فوت آن‌ها تایید شده است. چند نفر هم دچار مصدومیت شده اند.

ملکی گفت: در حال حاضر آتش خاموش شده، ولی آتش نشانان همچنان در حال جستجو هستند تا اگر فردی در زیر آوار‌ها بود، خارج کنند.

<div id="video-display-embed-code_15343731"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8008297/15343731?width=400&height=300"></script></div>
گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از حادثه آتش سوزی  بازار محلاتی

فوت ۲ نفر در انفجار و آتش سوزی بازار گل محلاتی

فوت ۲ نفر در انفجار و آتش سوزی بازار گل محلاتی

انفجار کپسول‌های گاز علت احتمالی آتش سوزی در بازار گل محلاتی

سخنگوی آتش نشانی گفت: شواهد اولیه نشان می دهد که حادثه به علت انفجار کپسول هایی که با آنها بادکنک باد می کنند، رخ داده است.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در پاسخ به این سوال که علت آتش‌نشانی چه بوده؟، گفت: اصلی ترین گمانه‌زنی این است که بادکنک‌ها علت اصلی حریق و سانحه در بازار بوده است چراکه پر شدن بادکنک‌ها به واسطه گاز ممکن است به این بی‌احتیاطی دامن بزند.

وی ادامه داد: کارشناسان درحال بررسی این موضوع هستند. همچنین در پایتخت و اطراف آن از این بازارها به وفور یافت می‌شود. نمونه اش بازارگل محلاتی و بازار گل امام رضا است که به علت مرکزیت به کرات دچار آتش‌سوزی شده‌ بود.

ملکی گفت: باوجود اینکه بازدیدهای متفاوتی از سوی آتش‌نشانی و شهرداری صورت گرفته بود ولی ظاهراً عزم جدی برای رفع ایمن‌سازی این بازار دیده نمی‌شود. متاسفانه در داخل همین بازار غرفه‌ها و انبارهای ناایمنی ساخته شده است که ضریب حریق را بالاتر می‌برد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بازار پلمپ نمی‌شود، گفت: طبق قانون آتش‌نشانی چنین قدرتی برای پلمپ بازار ندارد. همچنین شهرداری متولی بازارگل نیست و این موضوع واگذار شده است.

بازار گل محلاتی یا همان باغ گل حدود ۲۰ سال است که به پاتوق طرفداران پر و پا قرص گل و گیاه تبدیل شده است. اما در کنار فعالیت اقتصادی این بازار، در طول این سالها همواره نگرانی‌هایی نیز در خصوص امکان بروز حریق در آن وجود داشته و باشگاه خبرنگاران جوان نیز چندی پیش در گزارشی تحت عنوان «بازار گل شهید محلاتی فرصت یا تهدید؟» به برخی از آنها پرداخت.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما