شناسهٔ خبر: 51546483 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جیک سالیوان:

آمریکا در حال بررسی چارچوب زمانی مذاکرات هسته‌ای است

مشاور امنیت ملی آمریکا از بررسی چارچوب زمانی مذاکرات هسته‌ای ایران با هم پیمانان کشورش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز گزارش داد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی مدعی شد آمریکا در حال گفتگو با متحدان خود در خصوص چارچوب زمانی مذاکرات هسته‌ای ایران است.

بر اساس این گزارش، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، به نشریه هاآرتص گفت که آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی پشت در‌های بسته در مذاکرات وین یک ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند که زمان آن دور نیست و تا چند هفته دیگر مذاکره‌کنندگان متوجه خواهند شد که آیا ایران برای راه‌حل دیپلماتیک آماده است یا خیر.

اظهارات سالیوان در حالی بیان شده است که روز گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از نبود جدول زمانی برای توافق با ایران سخن گفته بود.

وی گفته بود: «ما جدول زمانی برای توافق با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای نمی‌گذاریم.» او در ادامه مدعی شد: ما به دنبال گزینه‌های دیگر با ایران هستیم و مذاکره بدون قصد جدی را تحمل نمی‌کنیم.

پیش از این، «علی باقری کنی» نماینده ایران در مذاکرات برجام و معاون وزیر امور خارجه کشورمان، در پیامی توییتری نوشته بود: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما سریعا پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود. دیپلماسی، خیابانی دو طرفه است. اگر اراده‌ای برای جبران خطای مقصر باشد، راه برای توافق خوب سریع هموار می‌شود.»

انتهای پیام/

نظر شما