شناسهٔ خبر: 67057324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تولیت حرم مطهر شاهچراغ:

کشور به رئیس جمهوری در تراز شهید رئیسی احتیاج دارد

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری گفت: فردی که می خواهد به عنوان رئیس جمهور انتخاب بشود باید نسبت به نظام و انقلاب اسلامی شناخت جامع داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) در پنجمین جلسه از سلسله مباحث حیات طیبه گفت: فردی که می خواهد به عنوان رئیس جمهور انتخاب بشود در مرحله اول باید نسبت به نظام و انقلاب اسلامی و مبانی زیرساختی آن شناخت جامع داشته باشد و تفاوت میان نظام اسلامی با نظام لیبرال دموکراسی را به خوبی درک کند نه اینکه در مقام ریاست جمهوری ایران باشد ولی دموکراسی غربی را مد نظر داشته باشد.
 
وی افزود: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید اعتقاد و باور قلبی به مبانی اسلام از جمله توحید، نبوت، امامت، معاد و آخرت اندیشی داشته باشد به عبارت دیگر باور عمیق و جامع نسبت به دین مبین اسلام داشته باشد و یقین داشته باشد که اراده خداوند متعال بر حاکمیت مستضعفان در زمین قرار گرفته و آینده جهان در دست امام زمان خواهد بود.
 
تولیت حرم مطهر اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید عمل گرا باشد و از ملامت دیگران هراسی نداشته باشد و مرعوب استکبار و تمدن و فرهنگ پوشالی غرب قرار نگیرد و تمام وجودش در گروه اسلام ناب محمدی(ص) و باورهای اسلامی باشد و در واقع انقلاب و نظام به رئیس جمهوری در تراز شهید رئیسی احتیاج دارد.
 
وی تاکید کرد: امروز تکیلف ما این است که نسبت به مبانی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخت جامع پیدا کنیم و با آگاهی از تاریخ معاصر کشور و مسائل روز قدم های محکمی برداریم چرا شناخت سطحی و احساسیِ بدون مبنای معرفتی آسیب زا خواهد بود و موجب می شود در شرایط سخت و طوفان‌ حوادث تزلزل ایجاد شود .

نظر شما