شناسهٔ خبر: 51542258 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم گسترش مراکز تزریق واکسن در صورت ازدحام و شلوغی

معاون دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در صورت ازدحام و شلوغی باید مراکز تزریق واکسن کرونا را گسترش دهیم.

صاحب‌خبر -

شهنام عرشی معاون دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به شناسایی واریانت امیکرون در کشور گفت: با مشاهده یک مورد ابتلا به واریانت امیکرون در کشور که مربوط به مسافری از کشورهای همجوار بوده است تمام مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور در آمادگی کامل به سر می برند.

او ادامه داد: با ورود جهش جدید کرونا به کشور یکسری محدودیت ها به سازمان های مربوطه پیشنهاد شده است و محدودیت های در زمینه مسافرت و سفرهای هوایی از کشورهایی مانند نروژ و انگلیس که وضعیت شیوع واریانت اومیکرون خوب نیست با هدف پیشگیری از بروز پیک بعدی بیماری کرونا اعمال می شود.

معاون دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن شان گذشته هرچه زودتر نسبت به تلقیح نوبت یاد آور یا همان سوم اقدام کنند که این موضوع فقط برای کسانی بود که واکسن های با پلت فورم ویروس کشته نشده انجام می گرفت.

عرشی افزود: برای حفظ ایمنی و اثربخشی واکسن ها در برابر واریانت امیکرون باید دز سوم نیز تزریق شود. یکسری محدودیت ها به وزارت علوم و آموزش و پرورش پیشنهاد داده شده است که توسط دستگاه های ذی‌ربط بررسی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه تا به این لحظه پیکی ششم  ناشی از واریانت امیکرون در کشور گزارش نشده است، گفت: مراقبت های مرزی تشدید پیدا کرده است و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است تا در صورت ازدحام و شلوغی در مراکز تزریق واکسن اینگونه مراکز گسترش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما